Bittra men viktiga ord . . .

Helgen till ära har spenderats på följande vis: Lördag gjordes det absolut ingenting. Melissa kom hit och vis myste och glodde på teknad film. Åt på Max och åkte bil i flera timmar kändes det som. Med andra ord .,.. Ingenting. Idag har jag lyckats paja min telefon genom att doppa den i toaletten. Så det var bara att ringa Anna och fråga om vi inte kunde övningsköra - japp, in i bilen och iväg. Elgiganten, Jennys och IKEA. Promenad i Boulongern också ... Off Course. Hjälpte Anna att dammsuga som tack för körningen. Så ... Då vet alla hur jag spenderat helgen. Min egentligen anledning till att jag skriver är egentligen en helt annan ... 

Ni har ju Facebook antar jag? Då vill jag börja med att fråga vad saken är gällande alla bilder som man ska "gilla" nu. "Gilla om du kommer ihåg dom här godishamburgarna" ... "Gilla inom 2 sekunder om du kommer ihåg"... "Gilla om du har ett hjärta .. scrolla vidare om du inte har det" ... OSV OSV OSV. Är det en tävling på Fejjan nu om vem som får flest gillningar eller? För VAD fyller man för funktion genom att gilla en bild på ett urmagrat barn?! Fyller man inte en större funktion om man tex skänker en slant till välgörenhet varje månad? För jag antar att det här med att gilla ska få en att må bättre ... känna att man fyllt någon funktion i kampen mot de hungriga barnen. Jag bara säger ... det här är min uppfattning. Att gilla en bild hjälper ingen! Möjligtvis ditt samvete. Tack för ordet. På Återseende !

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0