Gert Panik!

Igår kväll hade jag lite panik kan man ju lugnt säga. Var hos Melissa i Järvsta och blev allmänt irriterad på att Gert bara tassade omkring hela tiden och aldrig la sig ner till ro. Heela tiden höll han på så, så jag tog med honom på en kort promenad för att se om han ville bajsa. Det ville han. Men nojjan fanns kvar. Och detta fortsatte när vi kom hem också. Jag upptäckte också att han dreglade FLODER! Världens pölar i soffan där han legat plus att hela golvet var fullt. Så jag tänkte "SHIT! Dricker han?". Japp det gjorde han. "Har Johan gett honom något starkt"? Nope. "Sår i tandköttet"? Nope. Vad fan är det för fel liksom?!

Efter att ha googlat och nojjat och emlat lite så ringde jag till slut till Anna som rådde mig till att sova på soffan och avvakta lite. Men troligen hade han lite feber eller nått för han var görvarm på tassarna. Hur som helst. Vaknade i morse och tycket väl inte att han var helt hundra. Inte alls lika mycket dregel eller så, men han såg fortfarande hängig ut. Så jag gav honom lite mer knäckebröd till frukosten och sen tog jag en promenad. Bestämde mig för att vara hemma med honom idag eftersom jag inte ville att han skulle få vara själv när Micke jobbade och jag var på kurs. Men nu är det iaf fina fisken med honom, så det var väl bara något tillfälligt antar jag ... ? 

Nu blev det ett Gert-inlägg, men så kan det gå när man blir nojjig och orolig för sin underbara dog! I morgon blir det iaf Kurs! :D Adios! 



Pablo, Penny och Gert :)

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0