Hinner - men "hinner" inte.

Ja, som vanligt när jag är ledig så hinner man inte med att göra något kul. Utan istället så flyger tiden iväg på att tvätta, diska, städa, gå med hund osv. Så nu sitter man här och har en endaste liten pyttpytt dag kvar. HUR ska jag spendera den på bästa sätt? Alltså, jag blir såhär när jag är själv. Får lite panik och lite ångest över att jag inte tar mig i kragen och typ åker hem till någon eller åker och tränar eller ... Ja, listan är ju egentligen lång.

Skulle ju kunna dra till Hofors, men jag är ju fattiglapp och jag vet inte om jag har någon lust att åka till Hoffan på en Torsdag, då det gissningsvis är dödare än dödast där. Nej, har Hofors tur så får dom se mig på Skärtorsdag ^^ Var väl senast jag var ut där kan jag tro :D I morgon kommer mina betygskopior från Wemer - med andra ord är den sista pusselbiten på plats innan jag kan skicka iväg min ansökan ! Iiih hoppas jag kommer in! För nu är det faktiskt på tiden att det får hända mig någon roligt också ! Vill ju gärna söka polishögskolan också, men med tanke på att jag är latast i världen och fortfarande inte har tagit körkort så får det vänta till nästa år. Tänk om man bara tagit körkort direkt när man var klar med skolan. Gud vad lättsamt det hade varit då. Men jag svär på heder och samvete att 2012 är året med stort Å ! Då ska jag ha körkort. Kosta vad det kosta vill! Ska boka min första tid på skola i slutet på månaden. Har ju kört privat, och det har gått bra, men jag är ju ändå jag så jag är lite livrädd för att läraren kommer bannlysa mig för all framtid ^^ "Nädu, det här går inte" ... Surt liksom? ;O 

Men det är fan inte lätt att ta beslut i livet eller .. Jag är värdelös på detta. (Obvious eftersom jag fortfarande är hemma och har tråkigt). Men tänk såhär .. Tänk om jag söker den här skolan - kommer in och allting är guld och gröna skogar. Men också tar jag körkort och känner att "Damn! Jag skulle ju bli polis". Ska jag då hoppa av skolan för att söka mig in på Polishögskolan, eller ska jag gå klart den andra skolan och söka när jag är klar? Eller eller eller ... ska jag behöva ta så mycket studielån att jag inte kommer vara skuldfri ens på dödsbädden? Nja, sen vill ju Micke flytta också. Och hittills är vi enbart överens om en stad i detta land och det är Malmö. Vill man bli polis i Malmö? Hmm ... Stora beslut. Men jag är ju faktiskt en lillfis än så länge och har många år kvar innan jag liksom ska kasta in handduken och säga "Det här jobbet som jag har nu, är för livet". Jaja .. Nu har jag ältat på i en evighet, så tack för tiden. På återseende! :) 


Ska det bli karriärkvinna av denna dam? Tveksamt eh? :O

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0