Sweet Sutarday!

Ibland tycker jag att man lyckas rätt bra med sina lediga dagar. Igår var en sån dag. Hann med sådär sjukt mycket och dessutom körde Anna och jag ut till Jennys Hund & Katt och köpte ett nytt ordentligt foder till Gert så han ska bli bättre i magen. Efter det var det dags att övningsköra. Alltså, ... jag må ju säga att ibland är jag fan en SVINBRA förare. Backade i normal hastighet, tittar i alla speglar, och kör iväg utan problem. Men så ibland så händer det något. Stress-Sarah tittar väl fram, så det blir helt plötsligt en omöjlighet att ens komma iväg med bilen? What´s up liksom? Måste försöka stressa ner när jag kör. Idag ska jag läsa massor i boken och göra testerna på datorn. Inbillar mig själv att jag snart kommer kunna göra skrivningen trots att jag knappt kan köra :P (Med snart menar jag kanske eventuellt typ till våren kanske)? 

Men jag lyckades Motorbromsa igår, och det är tydligen Superbra!? :P Hur som helst, på kvällen så gjorde jag och mannen mat ... SUPERMAT! Vi stekte kött och pressade vitlök över, vi gjorde hemmagjord Guacamole, hemmagjord Bearnaisesås och skivade Tomater med Mozzarella! Göttans Göttans kan jag lova! Guacamolen var himmelsk! Såhär gör du den om du vill prova: 

Guacamole:

1,5 vitlöksklyfta
2 Avocado
1 tsk Sambal Oelek
2 dl Creme Fraiche

Blanda Creme Fraiche och Avocado. Lättast är
att pressa avocadon med en gaffel. När det är
en relativt jämn smet så kan du ha i 1 tsk Sambal
Oelek. Rör om och pressa ner vitlöksklyftorna.
KLAAART! MÖMS!

Japp, då har jag fört vidare mina enorma kökskunskaper idag igen då! Have a Nice Sunday You All ! I morgon börjar jag kl 06:00 igen. Såå skoj! På Återseende! 

Bilden är lånad från: fredimellanostern.wordpress.com

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0