Turkey Story

Japp, nervösa som två småbarn på Julafton beger vi oss iväg till tåget tidigt på Onsdagmorgon. Jag försökte dock hålla mitt sinne under kontroll och försökte att inte stressa upp i onödan, och såhär i efterhand tycker jag att jag skötte mig rätt fint faktiskt :) Allting gick bra på Arlanda. Nästan för bra så det vart enormt mycket tid att slå ihjäl. När vi landar i Antalya så var jag så trött så jag höll på att dö, men exalterad! Kvavt och härligt när vi kom ut också.

Måste bara flika in att när vi står vid bagagebandet och väntar på vår väska så ser vi på ett tomt band en väska som åker runt runt ... Vad menas med det här?? Är det PR á la Turkey Style? Fattar ingenting. 



Hur som helst så möter vi vår något läskige busschafför som tar oss genom dom tyrkiska bergen i MEGAFART! Allting gick i 100 knyck, och vadå bromsa för att det kommer snäva svängar eller folk som cyklar? Nänä, inte i Turkiet. Väl framme i Kemer tog vi oss en Pizza (Väldigt turistigt av oss I know) och en Mojito! Dagen efter sken solen och det var väl typ 30-35 grader hela veckan med undantag för sista dagen då det regnade lite. 

Första dagen gick vi på Hamam (Turkiskt bad). Dom skrubbade bort all skit man har i huden och vi var om möjligt 10 gånger vitare när vi gick därifrån. Och resultatet efteråt blev att jag brände sönder mina vader. Bra jobbat liksom. 

Och då får man sola som ovan. Planerade att bada med Delfinerna men bojkottade det eftersom dom ville ha runt 800 kronor för det och man fick bara bada i 5 (!!!) minuter. Då spar jag hellre pengar och åker till Kolmården. Var mycker ryssar där nere så vart man än gick så möttes man av att folk sa "Stravstje" eller hur fan man nu stavar skiten! Kändes inte såå skoj att klassas som en RYSS när man är megasvensk liksom. Plus att alla ryssar är fula som stryk! (Okej kanske inte ALLA, men tyyyp alla). 

Shoppade en Theservis och en Vattenpipa till mig själv. Micke köpte en asful kepa ... 

Och vad kan man säga liksom? Vill han ha den så köp den då liksom!? ^^ Haha ..
Promenerade på kvällarna, drack vin, öl och rökte vattenpipa. På dagarna hängde vi bara vid Poolen eller vi havet. Har inte fått mycket gjort på 1 vecka egentligen, men det har varit så jävla underbart skönt att få komma bort från allting vad heter jobb, hushåll, stress, hets och andra typiska klassiska tankar man har när man befinner sig hemma. Nu börjar dock allting bli som vanligt igen ^^ Fniss.. 

Det var väl ungefär så veckan har sett ut. Hemresan var pissjobbig. Micke kunde inte sitta still på planet så han sprang fram och tillbaka hela tiden vilket resulterade i 30 minuters sömn för min del. Väl hemma så var jag så pigg så jag började packa upp, röja lite och duschade. Sjuka jag. Melissa och jag tog en eftermiddag på Söderheilmska och idag har jag varit på stan och shoppat present till Anna, mamman och Viggo som ska döpas på Söndag! :) Jaja, nu har ni fått en uppdatering! Ska försöka börja blogga igen så snabbt som möjligt, men jag har inte riktigt "landat" än känner jag :) 

Såhär brun är man nu och har börjat flagna sådär lagom mycket ^^ Haha ... PUSS PUSS !

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0