Söndag är en Vilodag

SÄKERT! Men dock ska jag inte klaga för allting igår var långt över mina förväntningar. Tog bussen till Hedesunda och mötte upp Cissi i hennes nya boning - som var helt Fabilous! Åkte till kyrkan, bevittnade dopet som var jättefint, åt massor med smörgåstårta, kakor och annat gott! Fick åka snålskjuts med Malin och hennes syster Alexandra hem. Så det var bara att bena iväg till Ica för att handla lite saker som fattades till köttfärssåsen. 

Om jag bara hade vetat att lillebror åt SÅDÄR mycket! Gjorde först 800g köttfärs och hade i 2 paket krossade tomater och lite vatten. Med andra ord en hel gjutjärnsgryta. Meeen, födelsedagsbarnet Micke blev utan så jag fick ställa mig och tillaga ännu en köttfärssås! Jesus Christ säger jag bara! Jag ska ju som sagt inte klaga, så då gör jag inte det heller. Tänker däremot klaga över att jag spillde kaffe på min vita tunika när jag var på väg till dopet. Bra jobbat liksom! 

Köket såg ut som ett slagfält igårkväll och jag var värsta hemmafrun och tog reda på det på en gång! Heja mej! Och idag är det dags igen. Dagen D. Dommedagen. Dagen då jobbet börjar igen. Och det är verkligen med blandade känslor. Jobbade ju lördagen och hann ju bli irriterad för diverse småsaker, så det är frågan om jag ska bita mig i läppen och hålla käft eller om jag ska säga var jag tänker... hmm? Det förstnämnda känns lugnast! :D Hur som helst, ha en trevlig Måndag! PUSS!


FÖDELSEDAGSBARNET (Lite sent "påkommet" kanske) :P

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0