Inget är för givet.

Blödig som man är så kan man ju inte hjälpa att man blir helt tagen och nästan förkrossad över det hemska som hände i Japan tidigt i morse. Massor med männsikor har inte bara fått sina hem totalt förstörda utan folk dör också. Känns "bra" att man bor uppe i norden, men jag önskar så gärna att jag hade drivet och engagemanget och framförallt pengarna för att kunna hjälpa till att återuppbygga hemmet efter sånt här. 

Än så länge har jag ju varit rätt snål med mina välgörenheter. Men betalar flitigt till Amnesty och Friends. Ska kanske försöka ge lite till Uniceff eller nått också? Men på det sättet så får man ju liksom inte VETA - svart på vitt vart pengarna tar vägen. Hamnar dom i någon byrånisses plånbok eller hos ett barn eller familj som verkligen är i behov av det? Aa, ibland önskar man att man kunde trolla... Trevlig helg - Eller?
photo: travel.smart-guide.net

Känns ju också mindre kul när min Farbror befinner sig på Filipierna som ligger i rätt stor riskzon för den andra tsunamin som är på driv ... USCH! Håller alla tummar och tår för att det ska gå bra ...

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0