Då var vi igång...

... Och det känns HELT RÄTT ! :D Igårkväll åt vi Broccolilåda med köttfärs och gorgonzola. Till frukost blev det Turkist Yoghurt med bär och ikväll har vi ätit en egengjord gryta med massa grädde, bacon och grytbitar. Massor med gott. Det enda som egentligen är konstigt är att man inte har något direkt "tillbehör" till det man äter. Blir liksom antingen sallad eller broccoli. Ingen pasta, potatis eller ris. Konstigt. 

Jaja, jag ville mest kika in och peppa mig själv :) Går ju kanonbra hittills men jag brukar bli svag på kvällarna när man myst ner sig i soffan. DÅ vill man ju gärna ha en morot eller någon frukt. Men inte ens det går bra. Jaja, jag skriver ner receptet på broccolilådan för jag tycker verkligen att ni ska prova den - diet eller ej :P



Broccolilåda med köttfärs och gorgonzola (Ca 4 pers)

Ca 500 g nötfärs
1 gul lök
1 paket bacon
10 färska champinjoner
150g gorgonzolaost
1 burk cremé fraiche
Ca 500 g broccoli
svartpeppar
smör att steka i
riven ost
Fräs löken i smör, tillsätt bacon och champinjoner i bitar. Ha sedan i färsen. När den är genomstekt
tillsätter man gorgonzolan och cremé fraichen. Peppra efter smak, salt behövs nästan inte eftersom båda osten och baconet är salta i sig själva.
Lägg broccolin i botten av en smord ungsfast form. Häll färsblandningen över broccolin och strö över riven ost. Låt stå i ugnen på 175-200 grader i 20-25 minuter eller tills osten fått fin färg och broccolin är något mjuk. Servera gärna med en grönsallad till. Smaklig Måltid !

Det tog väl kanske en halvtimme för mig och Micke att laga till allting. Smidigt som satan och enormt gott ! Nu har jag inte tid med det här nå mer. Puss Puss

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0