Duktig Tjej!

Ja, efter jobbet idag så var man sådär super duper duktig och cyklade ut till Melissa i Järvsta och tog en runda i Hemlingbys skogar. Skönt MEN extremt tröttsamt. Melinda hade dessutom hittat massa äckliga fågelungar under deras tak idag så nu har jag en mental bild av dom små snuskfjuna! ^^ Men tänk om hon får dom att överleva ! What a Hero!

Skönt att det var lite sådär fin fint väder idag också. Melissa och gänget skulle grilla, men jag dissade dom och åkte hem och slocknade i soffan istället. Så efter att ha sovit i 20 minuter så ska jag nu möla i mig en vattenmelon tänkte jag. Måste ju bara nämna ett av alla irritationmoment som alldeles för ofta inträffar på jobbet.
Jag jobbar ju i Delikatessen på Ica, och JA det kanske är fel av oss att ha en sisådär 1,5 meters öppning längst ner i hörnet in mot väggen. Men säger det inte sig själv att man inte GÅR IN I KÖKET HUR SOM HELST!? Det värsta är nästan när man står vid packmaskinen som är precis på sidan om den lilla öppningen och folk ändå måste komma in i köket och fråga vart vi har mozarellan. LÄGG NER LIKSOM! Ropa lite istället .. "Ursäkta, men får jag fråga en sak" - eller så. Faan, ska behöva ha närkontakt med allt och alla trots att man har en stor jävla fiskdisk ivägen liksom!

Vid 2 tillfällen har det kommit kunder hela vägen IN I KÖKET. När man stått i kycklingrummet och packat kyckling liksom, så kommer det en äldre herre eller en medelålders kvinna och ska fråga om det finns mer strömming eller nått sånt skit! Det ska väl också nämnas att Kycklingrummet ligger LÄNGST in i köket, så kunderna måste gå förbi inte bara fiskkylen och packmaskinen, utan också Lasses Matstation, spis och Ugn! Meen, det kanske bara är jag som har den här spärren att inte kliva in i kök hur som helst. Jag menar om ketchupen på Mc Donald´s är slut så klampar väl inte jag in i köket hur som helst och börjar leta liksom!? Mmm ... Dryga hemska kunder. 

Håller nu alla tummar för att Agda eller Bertil inte läser detta och blir arg på mig. Näe, Melon var det! Någon som vet om Vattenmelon är nyttigt eller onyttigt? ^^ Hejdå. 


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0