Bla-Bla-Inlägg

"Live your life as everyone is gonna be your last". Och det är därför som jag bestämt mig för att jag ska hoppa fallskärm. Trots att jag är livrädd för höjder! Men förstå att ha det gjort. Kunna pusta ut och berätta om upplevelsen resten av livet. Däremot sätter jag stopp vid Bungy Jump. 

Anywhoo ... Som jag sa tidigare så måste jag ner på stan och lämna igen ett par skor m.m. Men stan öppnar inte förrän kl 12, och här sitter jag och är så klar man kan bli. Ska ta en promenad ner visserligen, men det tar ju typ bara 10-15 minuter att gå så jag får lov att vänta ett tag till. Det är ju ett himla tjat om pälsar överallt nu igen. (Vilket är bra!). Senast stod det i tidningen om att Kerstins Mode har börjat sälja äkta päls och pga det så har det stått "aktivister" utanför med skyltar för att uppmana alla som går in i butiken att så är fallet. Jag läste på GDs hemsida igårkväll i artikeln där man även kan läsa folks kommentarer. Snacka om att folk är enormt opålästa, och att kalla folk för aktivister för att de står lugnt och stilla och förmedlar ett budskap via en skylt, är bara helt fel. Om de använder våld och är helt rabiata så kanske man kan kalla dom för aktivister. Men hallå, vi har inget ockuperat Egyptien i Flanörhuset så kan alla sluta dramatisera allting. 

Men i helgen när Anita och Linda var här så kom vi in på ämnet PÄLS och jag förklarade då varför jag var så emot det. Jag sa till och med att det är helt okej att använda fejk (Vilket jag egentligen inte tycker) men bara för att vara öppen för dom som faktiskt tycker att det är snyggt. Hur som helst, Anita och Linda visste inte om att djuren flås levande för att kvaliten på pälsen ska bli så bra som möjligt. Och då blev jag lite fundersam ... kan det vara så att det finns fler där ute som inte VET att djuret lider för att vi ska kunna leva upp till dagens mode? Jag är långt ifrån expert på ämnet, men för mig räcker det att djuren lider för våran skull. Och JA, jag äter kött, men det känns på ett annat sätt som "The cirle of life" sen vill man väl att djurens enda tid i livet ska vara så bra som möjligt. Men mat BEHÖVER vi. Behöver vi en päls som ska hålla oss varm om vintern? Eller skulle man kunna välja ett annat material som kan ge dig lika mycket värme?

Jag tycker helt ärligt att det är ÄCKLIGT med päls. Ska läsa på mer om skinn och läder också så jag kan protestera mot det också. Hur som helst så försöker jag alltid att tänka mig för innan jag köper kött och innan jag lägger pengar på skor osv. Hellre syntet än äkta. Jag skulle verkligen inte passa in på Östermalm ^^ Oj, nu kan jag börja gå till stan tror jag ... Det blev ett Bla bla inlägg. Men skönt att få ur sig lite irritation och "information" om ämnet som folk kanske inte vet. Kalla mig Aktivist om ni vill ... Det känns som en komplimang vad gäller det här ämnet !

KOMMENTARER
Postat av: Catokatharina

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany

2011-07-25 @ 08:45:51
URL: http://catokatharina.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0