Christmas 2010

Har ni bestämt vart ni ska vara i Jul ? Det har inte vi. Eller, ja, vi ska vara någonstans i Gästrikland iaf. Men varje år är det så jävla svårt för man vill så gärna vara på alla ställen på samma gång istället för att sprida ut det på flera olika tillfällen. Jag vet inte hur ni överhuvudtaget SER på hela spektaklet med Jul, men för mig har det sedan jag blev myndig - varit ett jävla stressmoment. Nu när man jobbar i livsmedelsbutik så känns det tio gånger så stressigt eftersom jag FORTFARANDE inte vet hur jag ska jobba i jul. Har dock inte tagit en enda dag ledigt och får väl skylla mig själv om jag stupar halvvägs. 

Sen är det ju ungefär 17 ungar på mammas sida i släkten och 12 på pappas. Så det känns också Super Duper Fun ! Plus alla mammor, pappor, morfror, mormrors, gammelmorfors, gammelmormors och annat ingift fölk. Fatta att man behöver kollegeblock med önskelistor för att man ska få ihop det. Sen är det först en firning den 19 med HELA mammas släkt. Det innebär att det är runt 72 personer som ska äta, öppna julklappar och föra liv. Det ska också nämnas att detta ska göras med god min - Alla sura miner stannar hemma ! Där med basta ! 

Firning nr 2 blir den som faktiskt äger rum på själva julafton. Denna firning bestäms oftast i sista minuten och spenderas under lugnare omständigheter. Firning nr 3 och/eller 4 är de som "hamnat bakom". Förhoppningsvis kan vi slå två flugor i en smäll på julafton i år och först åka till farmor och farfar för att sen fira med mamma och C/o. Hur som helst. Ni som har 1 (!!!) Familj - Ert uppdrag är härmed att ALDRIG klaga ! Never ever ! Uppfattat? Merry Merry Chritsmas - Waaay Ahead !
Tipsar samtidigt om en Fantastisk nyversion av Charles Dickens "A Christmas Carol" 
(En liten - väldigt liten del av mig gillar nog egentligen julen)

KOMMENTARER
Postat av: Johanna

Jadu. Vi brukar alltid ha en tendens att åka om varandra på julafton. Jag tror att vi gör lika som förra året. Är hos Pappa först, och åker ner till Mamma senare på eftermiddagen! :)



(Filmen är great!)



Kram!

2010-11-22 @ 22:22:22
URL: http://jhnah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0