BitterGefle?

Idag har jag varit rätt så aktiv om man jämför med övriga veckan. Ledighet bidrar rätt lätt till extremt soffhäng :D Men idag har jag varit i skolan 3 timmar och dessutom varit tvungen att bli arg på min svenskalärare! Anledningen till min irritation ligger i att jag FAKTISKT är bra på svenska. Det är liksom mitt lättaste ämne i skolan. Skriva, skriva, läs, skriva och lämna in. Lätt. Men idag fick jag för andra gången tillbaka en bildanalys som hon tycker att jag har tolkat dåligt. Hur vore det om madam skrev ner vad fan hon ville ha för något då? Jag satsar på ett MVG, och vill därför ha en pekpinne som förklarar och fördjupar lite extra i vad hon faktiskt vill se hos eleverna för att man ska kunna uppnå det betyget. Jävla bajsmamma ! Hur som helst. Efter skolan gick jag hem till Cissi och umgicks. Det blir så lätt prat om problem när man träffar henne .. :D Men det är kul ! Fredrik hade problem med sin mobil. Så vi morrade lite åt det... sen hade ju jag mina problem med min jävla tatuering ! Funderar seriöst om jag ska gå till en annan tatuerare och få det fixat. Hur ska jag kunna lite på att det inte blir skit igen liksom? Sen fräste vi lite åt folket på pressbyrån drottninggatan. Det är alltid lika roligt att träffa tanten som jobbar där. Kunden före mig "HEJ HEJ ! Var det bra så? Trevlig Helg!" ... Min tur "Aa, hej. 40 kr !" Spott och fräs. Byt jobb !

Hur som helst... I morgon är det dags för slit igen. 07-15 jobb. Sen börjar skolan 18-21. Det är ett hårt liv man lever. Och efter dagens lektion så kan man ju lugnt säga att det är rörigt i huvudet. Är för övrigt fortfarande rätt så irriterad efter låtsasmammans utryck ... "Om du hade valt en mer passande linje på gymnasiet så kanske du hade sluppit plugga ikapp på komvu!" ... VAA ? Jag går ju bara där för min egen skull, och jag ångrar INTE att jag gick Wemer ! Om jag inte pluggar Historia A så kan jag inte söka Polishögskolan sen... Men oavsett det, så tänker jag ta en termin till på komvux. Det blir Matte B och Engelska C tror jag .. :D har ingen av de kurserna och det kanske kan vara bra att ha ? Eller ? :D Jag har inte bråttom i livet. Vill jag bli polis så blir jag det... Det kan ta tid. Men jag blir det.
Aja, nu ska jag sluta tråka ut er. Hoppas på en roadtrip till Hofors snart... Anna kommer hem på Torsdag ! :D
ADIOS !
Qilas operationssår gick upp häromdagen, så idag var Micke med henne till Veterinären igen. Så nu får hon ha TRATT på huvudet. Stackars. Micke kommer nog gråta sig till sömns ikväll ... ^^

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0