Min Helg i Ytterhogdal

Helgen startade i Järvsö på Marknad. Mannen åt massor med remmar vilket resulterade i en märklig tunga.
Solen sken hela helgen så vi tog tillfälle att vara i Sven-Anders (gården som Mickes mormor och Morfar äger) och bara fika och åka båt. Helt underbart har det varit, och inte en enda jävla unge har drivit mig till vansinne ! :D 
I höst ska jag hjälpa Karin och Östen att plocka upp alla potäter i deras potatisland :)
På söndagen tog Johnny med oss upp till "Fnucsen". Ett av de toppar man kan skymta från byn. På vägen dit såg vi en älg. Shit vad stora dom är ! Och på vägen hem fick jag lära mig vad en Häst-broms var. Inget trevligt. Massor av skog, men det är vackert  ! :P
Hogdalsborna är envisa med att dom är Sveriges Mittpunkt. Ja, jag har fan ingen aning, men vid tornet stod den här "Statyn" rest. Den representerar som ni alla kanske förstår Ytterhogdals mittpunkt i vårt avlånga land.
På marknaden köpte jag också ett halsband som jag velat haft länge nu, men som inte har funnits på Glitter. Funderar på att göra om halsbandet till en nyckelring tror jag ... vi får se :)
Sen hittade jag ju världens sötaste foppatofflor till Alexandra också i stl 18. Så det kanske dröjer innan hon kan ha dem, men jag kunde inte låta bli ! Måste se till att de hamnar i rätt händer från början bara, så de inte kastas bort. I övrigt så jobbar jag, och jobbar och jobba. Ända tills på söndag, SEN har jag semester ! Aaaah !

KOMMENTARER
Postat av: Anonym

Var har du köpt solglasögona?

2010-06-30 @ 18:36:25
Postat av: Sarah

Ja du ... jag tror kanske att de är från Gina eller HM. Inga dyra brillor direkt, men jag köpte dom förra sommarn :)

2010-06-30 @ 18:42:55
Postat av: Ullis

Superfina bilder gumman och du skriver så bra, roligt och kul, skitbra blogg! Läser så ofta jag kan :)

Puss på dig <3

2010-06-30 @ 21:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0