Hurt-dag med Kryckor

Japp, igår bytte jag efternamn för en dag. Istället för Sjöberg så hette jag HURTIG :D Började dagen med min otroligt nyttiga frukost och sen jobbade jag till 16. Efter det kommer jag hem och finner mannen med skadat knä och kryckor. Jag suckar och började laga mat. Det blev kycklinggryta med ärtskott, champinjoner, ingefära och lök tillsammans med broccoli och bovete. Riktigt gott faktiskt ! :D Efter det stack jag ner till gymmet och hurtade i typ 1,5 timme. Shit vad duktig man är  ! Och inte nog med det så åt jag inte en enda godisbit när jag kom hem ! Istället åt jag en skål med jordgubbar ! (Osockrade). Okej okej, jag lovar att jag inte ska bli alltför dryg. Men ni som känner mig vet att det fan är helt jävla otroligt om jag inte äter godis på en dag, så man kanske ska fira med en påse godis nu istället? :P

Igår var för övrigt en rätt jobbig dag på jobbet. Började kl 8 och upptäckte då den mörka sidan av att ha "växt fram" en pollen allergi. Jag snorade, och var tung i huvudet, och Elin frågade om jag grät. Fitt vad det kliade. Men det sjuka är att jag har aldrig reagerat sådär starkt förut. Visst har det kliat i ögonen förr, och man har känt sig torr i näsa och svalg, men aldrig i den där utsträckningen. Så allvarligt. VAD FAN ÄR GREJEN med att bli allergisk efter att man har levt i hundra år? Sånt borde vara medfött !

Hur som helst, idag är jag ledig och ska därför försöka kurera min karl så gott det går. Han hoppar runt här i lägenheten och kan inte ens stöda på sitt ena ben. Stabilt att han ska åka upp till Härjedalen i morgon ^^ Jag menar, hur ska han lyckas bära väskan samtidigt som han hoppar på kryckor? Och jag kan ju inte följa med eftersom jag ska jobba på Torsdag och framåt. Men igår gjorde jag något jag ALDRIG gjort förr. Jag tog ut en dags semester ! :D Så den 19 Juni ska jag njuta av en ledig dag och få fullt betalt ! Första gången för mig :P
Jaja, ska sticka till Coop och hämta nya boxningshandskar till mannen nu, ... han lär ju behöva dom ... Baj.
Här sitter mannen med sin I-Phone som fortfarande inte är så himla använd och trär på ett skydd.
Han tyckte det var enormt roligt, och vill gärna göra om det.
Klant-Mannen !  ... (Jag är egentligen inte sadist, utan tycket jätte jätte synd om honom) :/

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0