Flytt och sjukdom.

Japp, jag och Micke har äntligen flytt Riggargatan. Det känns underbart bortsett från att jag har fått någon form av åkomma i ansiktet. Och JA, jag har redan tjatat på Facebook och för alla vänner och bekanta. Men jag blir fan aldrig sjuk, så det här krävs fan att ta upp ! I fredags när vi flyttade alla grejer tillsammans med pappa och Lisa så började jag få lite ont i kindbenet. Tänkte inte mer på det. Dagen efter hade jag superduper ont i kindben och käke. Och sen har det liksom klättrat upp mot håret. Så nu sitter jag här med ett halvt ont huvud. Har min hjärna fått kortslutning och valt att disconecta min vänstra sida?? :O Min chef tror att jag har en helt vanlig förkylning. Men jag är ju inte särskilt snorig och har inge ont i hals? Däremot hade jag feber igår, men det är över idag. För övrigt så hatar jag i stort sett alla som arbetar på hälsocentral (Utom Cissis mamma typ:P) ... För mitt samtal med dom i morse var rätt så störigt. 

Jag förklarade hur allt låg till och att jag som alltid också har munsår och att hon på sjukrådgivningen trodde att det var ett återkommande virus. Telefontanten säger bara "Aa, men du får väl ta och komma in då, så får vi se om det är någonting". MEN LIKSOM HALLÅ? OOOMMM det är någonting!? Tror du att jag ringer för att det är kul eller? Jag tycker faktiskt att alla som jobbar inom sjukvården alltid ska tro det värsta och inte misstro folk som ringer. Sen påstod hon dessutom att de förra gången jag var in med mina åkommor hade fått antibiotika? Vilket jag alltså inte fick. Bra koll. Jag hatar fan att vara hemma från jobbet. Det var okej när man jobbade som telefonförsäljare, för då satte man liksom ingen i skiten. Men när man jobbar i butik och dessutom ansvarar för ett eget butiksområde och DÅ ska bli sjuk... då är det fan inge kul ! Ångesten bidrar väl med ännu ett munsår.

Hur som helst så kommer det att bli kanon i nya lyan. Vi har dock inga möbler typ. Ingen soffa och ingen säng, men däremot en fotölj, en gungstol och köksbord med nya stolar. Sover gör vi på två madrasser i vardagsrummet eftersom vi ska tapetsera i sovrummet. Kommer bli kanonfint med lila och allt : ) Blir nog bra när allt är klart, men just nu tryter energin lite. Sängen efterlyses snart. Men det kunde ta 1-2 veckor och det har precis gått en vecka i morgon, så jag får väl ha lite tålamod. 

Vad har mer hänt sen sist då? Hmm... Egentligen inte mycket förutom flytten då. Ungarna på gamla fittgatan ropade "Ska ni flytta?" - "JAPP!" - "Skönt, då slipper vi er!". De små liven : ) Hoppas lite grann att de blir påkörd av en cykel så att det kommer lite lite blod ur dom. Ingen behöver dö, de behöver bara ha lite ont :P Helt underbar gata vi har hamnat på också. Trafiken hörs knappt fast det är både bil och busstrafik utanför och grannarna är supertrevliga och framför allt tysta :P En negativ sak är att vi inte har några persienner och att Gavlegårdarna inte står för det, utan man får själv fixa. Och vad jag kan förstå så är det rätt dyrt. Aja... Bla bla bla.. Hejdå.
(Inflyttningsfest någon gång i September) :D :D :D
Jag älskar de här bilderna på mig och Sanna. Så igår fixade jag in dom i ramar, och snart ska de få
en bra plats på någon vägg : )

KOMMENTARER
Postat av: Anonym

man kan ju köpa billiga "rullgardiner" som ser ut som gardiner på IKEA...funkar perfekt iställer för fula gamla grå persienner.

2010-07-27 @ 20:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0