Pälsen

Vad fan är grejen med Pälsmössa ? Tycker folk verkligen att det är snyggt ? Eller har dom valt att sätta på sig en för att ELIN KLING säger att det är snyggt ? :O Jag är fan emot päls oavsett om det är fejk eller inte. Ibland kommer det in riktiga östermalmkärringar som har en hel björn hängande på sig. Och jag överdriver inte när jag säger att den nästan släpar i marken... Pälsmössa, Pälskrage och enorma Pälskappor. Vart fan är världen på väg ? Dom som använder riktig Päls är ju fan dom som är mest dumma i huvudet. Bara för att dom har betalat mycket pengar för något så är det liksom okej och nästan en Status på nått sätt ? Då undrar ju jag om dom är medvetna om att alla djur flås LEVANDE eftersom kvaliteten på pälsen blir mycket bättre då. Det värsta som finns är fan djurplågeri och därför har jag härmed valt att AVSKY alla som använder päls oavsett om den är fejk eller inte. För använder man en fejk-päls så är man ändå på nått sätt FÖR att flå djur. Man hade bara inte råd med en riktig. Nästan så jag vill länka till den där hemsidan där man får SE hur det går till, så att folk verkligen kan fatta ! Men den filmen har fan ärrat mig för resten av livet... Så jag ska väl inte utsätta er för det.

Jag stör mig som fan på den där jävla ELIN KLING alltså. Hur fan kan man bli känd på att använda kläder ? :O Och dessutom FULA kläder ? Jag kan medge att när hon klädde idolerna så lyckades hon vissa gånger. Men när Tove kom ut i en kreation med både prickar och ränder (lod-och vågräta) så fick man något av en chock. Visst att folk får ha på sig vad fan dom vill. Men kan folk inte se att det är fult ? Är vi så himla lättpåverkade att vi lyssnar på media oavsett vad som sägs ? Självklart så handlar jag också kläder. På Gina, H&M, JC m.m. Men när jag går in i en butik så handlar inte jag det som är INNE och gör jag det så gör jag det för att jag tycker att det är snyggt. Inte för att Elin säger det.

Jaja, nog om det nu. Det är bara något jag stör mig ofantligt mycket på. Idag ska jag försöka ta tag i min hemuppgift som jag bara lite lätt ögnade igenom, sen ska jag försöka städa upp det lilla som behövs. Håller seriöst på att överväga om jag ska orka fålla gardinerna till vardagsrummet... Det ser så förbannat tomt ut nu när Micke har haft sönder Lampan i taket ... ? Aa, fråga mig inte hur han lyckades. Det enda han sa när jag frågade var "Ja, men det är iaf fult med rislampor"? ... Okej. Säger du det så ^^ Kl 18 ikväll är det ju premiär för Historian också. Ska bli kul. Men jag vet fan inte hur jag ska finansiera att böckerna till Svenskan kostar 350:- /styck och jag behöver 3 böcker totalt. Och jag har ingen aning om hur många böcker jag behöver till Historian. Men det är säkert 2 iaf... och då kanske dom också kostar 350:-/styck. Ser det ut som jag är miljonär med päls eller ? ;O Vi får väl se om det är någon som nappar på min "Köpes"-lapp som jag satte upp igår.
Måste sätta igång nu. Adios.
(Igår på Svenskan så fick vi höra på en historia som hette "Pälsen", därav det plötsliga inlägget om Elin Kling i kombination med Pälsar)

KOMMENTARER
Postat av: Ulrika

Den enda som inger RIKTIG respekt i en pälsmössa är min råcoola farsa som har en pälsmössa som farfar har haft. Det är liksom äkta shit det! :)

Och ja, instämmer angående alla dessa fashionistas som verkar tro att det viktigaste i världen är vad man sätter på sig för kläder??? Lös arbetslösheten, världsekonomin, miljöproblemen eller något annat RIKTIGT problem liksom!!

Kram och Puss

2010-01-14 @ 10:58:55
URL: http://arligttalatsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0