Några ord.

Jag tycker inte om vintern. Det är mörkt, stressigt. Man är hundra gånger tröttare, (antagligen på grund av mörkret) det är jobbigare att ta sig ut, Det är större risk att ramla och slå ihjäl sig, det är mycket jobbigare att handla och gå hem med alla påsar och slutligen så måste man städa i stort sett varje dag. MEN, en sak som är bra med vintern, det är att man kan glo film i massor utan att känna ett behov av att vara ute. Ni vet om man är riktigt bakis en vacker sommardag och man egentligen bara vill ligga inne i sin egen skit och äta ostkrokar och hälla i sig mjölk men känner att "Faan, nu skiner ju solen. Ska man ta sig in i duschen och försöka få lite luft kanske ?". Vintern bidrar inte med någon sådan bakis-känsla. Det är bra.

Så vad har man gjort idag då? Jo jag har bland annat ringt ett samtal till Komvux och bara hux flux tackat Nej till en kurs ? Det känns nästan lite olagligt. Jag menar, nu har jag ältat att jag verkligen ville plugga alla 3 kurserna jag sökte, men när jag får som jag vill så vill jag det inte längre? Är det bara jag som beter mig såhär ? Bara kvinnor ? Bara folk som jobbar i butik ? Eller har det kanske med ålder att göra ? Aa, det tror jag. Åldern är ett säkert safety-card för att förklara varför man tackade nej till en kurs på Komvux. Kanske den viktigaste också. Jaja, gjort är gjort. För övrigt så tror alla på mitt jobb att jag är värsta halv-gammal. Och NEJ 25 är inte gammalt. Men för en som nyss fyllt 21 så är det rätt gammalt ! Så missförstå mig rätt alla 25-taggare :)

För övrigt så har dagen varit helt okej. Jag njuter av att sluta tidigt så man verkligen har hela kvällen helt fri sen. Det spelar ingen roll om man har tvätttid eller om man måste diska. Visserligen är det drygt, men det är det alltid. Förutom tvätt och disk så har vi kollat på "Tal till Nationen" med Magnus Betnér. Fetkul. Nu är Micke igång i köket och ordnar Ris á La Malta. Möms ska det bli ^^
Orden tog slut. Adios.
Tacka fan för SOMMAREN ! <3

KOMMENTARER
Postat av: 31-taggaren ;)

Apelsinriiiiis, guuuud så gott!!! (eller ris a la malta då, om det är utan apelsiner, hihi)...

2010-01-05 @ 22:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0