Komvux och Rosa Tårtor.

Guns ´N Roses - Civil War är en jävligt underskattad låt !
Hur som helst. Idag har jag haft min första lektion i Svenska B. Jag fattar fan inte varför jag inte har valt att fortsätta plugga tidigare ? :O Jag menar, jag är väl en rätt ambitiös tjej ? Så jag borde ju ha insett att jag tjänar mer på att utbilda mig än att jobba vidare på diverse säljkontor. Jaja, gjort är gjort, så nu kan jag istället predika och förklara för folk varför man INTE ska arbeta som telefonförsäljare. För övrigt så knackade det på två typer på våran dörr idag. Man blir ju lite skeptisk när man känner igen alla grannar och så, och hade det varit en Tv-Licens-snubbe så hade han varit ensam... Ja, det visade sig iaf att dom ville sälja en dammsugare till mig. Jag drog en vit lögn och sa att jag typ nyss köpt en ny dammsugare. Dom ville veta vilken typ. Jag sa Electrolux. Dom sa vilken modell. Jag sa att jag inte visste men att den kostade typ 6-700:-. Dom ville se den. Jag sa nej. Jävla drygt när dom ska tränga sig in i ens hem sådär. Det är liksom lättare med telefonen, då KAN man liksom välja att slänga på luren. När dom kommer HEM till en så är det lite trixigare. Jag har ju dessutom ingenting emot säljarna i sig. Jag själv kommer bara aldrig mer att jobba med det. Bara dom inte kommer tillbaka nu...

Skolan var det ja. Man blev rätt sömnig av att bara sitta och stirra på första lektionen. Ja, man fick ju liksom inte arbete något. Det var upprop, information och något formulär att fylla i och självklart fick vi blanketter på vad som händer om man fuskar. När hon tog upp det där med fusk så kände jag bara "Men Please ? Tror du att man anstränger aset av sig och sen tar risken med att fuska ?". Tydligen så var det betydligt mer vanligt än man kunde tro. Anna berättade ju dessutom att på hennes första lektion så hade folk SOMNAT ? :O På min lektion somnade ingen, men det är rätt lätt att urskilja dom som endast har bidrag och dom som har studielån. Jag menar, en person som arbetar och läser 2 kurser tar ju inget studielån, utan nöjer sig med den fjärtiga bidragsdelen. Men vissa har säkert valt att plugga komvux för att kunna få studielån. Sen har väl säkert vissa blivit hänvisade till Komvux av Arbetsförnedringen. Och då är det okej :o) Suck och stön över att hålla en redovisning inför grupp också. MEN, jag har valt det här själv och jag tänker inte nöja mig med ett G+ eller VG. Jag ska fanimej ha MVG ! Snart kanske dom byter betygssystem även på Komvux. Målet är att efterlikna Amerikanerna så gott det går. A, B, C, D, F eller Fx är dom betyg man kan få då. På högskolan har de redan börjar med de betygen tydligen.

Hur som helst efter en god måltid hos Anna så gick jag till slut hemåt. Tog en omväg förbi Ica för att inhandla två kollegeblock. Pratade med Melissa en sväng ;P Vissa veckor är fan mer underhållande än andra. Ni förstår att varje vecka har vi erbjudanden. Just den här veckan är det bland annat Operatårtan som gått ner i pris. Det kan ju vara förvirrande när det finns både en jordgubbs och chokladtårta. Plus en Prinsess och en operatårta. Därför försökte vi vara noga i både skyltningen och annonseringen. I tidningen är det en BILD på en rosa tårta där det står med stora bokstäver OPERATÅRTA ändå tror folk att dom kan ta en Prinsesstårta ? :O Igår var dessutom den Rosa Operatårtan slut. Så vi satte upp en STOR skylt om det... ÄNDÅ kommer folk titt som tätt och frågar "Duu.. Den där tårtan.. är den slut eller ?" JAAAAA uppenbarligen ! Men Melissa hade ett annat problem. Folk trodde att man fick köpa vilken tårta som helst. Arg och frustrerad så försökte hon då förklara att våran medlemskort firar 20 år, och eftersom det är rosa så får man köpa en rosa tårta billigt ! ... Mija var så jävla less så hon förbjöd mig att ens säga "tårta" :D Just nu är jag rätt glad över att vara ledig i morgon. Aaah, ska ju iväg på kvällskurs kl 18, men innan det är man fri som en fågel. Dags att ordna klart i badrummet efter att de tagit bort badkaret kanske ? ... Men ingen tvättmaskin installerad än. Hoppas fan att dom kommer i morgon så man kan börja lyxen med att tvätta hemma ! Jaja, nu är mina ord slut.
Adios.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0