Julrush i Januari ?

Allvarligt talat så var det kanske 2 miljoner folk på Ica igår. Jag menar, okej att det var fredag och allt, men varför har folk pengar nu ? Nu kanske inte alla vet hur det ser ut på mitt jobb, men vi har iaf totalt 7 Kassor... igår användes ALLA. Och eftersom det var så jävla apmycket folk så tyckte väl bankerna att nu är det ett ypperligt tillfälle att gå offline ett par timmar, så med en paj terminal och 2 miljoner folk så sträckte sig köerna lite längre bort än godishyllorna. Svetten var oundviklig. Rasten kunde man ju glömma, och Hemgång för Jeanettes del var också en omöjlighet. På ett sätt är det ju såklart kul när det är mycket folk. Men när det kommer sådär helt oväntat så blir det rätt jobbigt. Det var liksom mer folk igår än under Julrushen ? :O 15 Januari ? :O Jag fattar fan ingenting.

Hur som helst, idag ska jag och mannen ta en tripp med Annas bil till Hofors för att gratulera mamman i efterskott. Hoppas att hon inte är lika klen längre. Förra gången jag såg henne var på sjukan, och det var fan inte kul. Nålar i alla jävla ådror dom kunde hitta, och en trasig mage typ. Kul. Jag ska aldrig mer klaga över mina "ingrepp" till någon som jag VET har haft det jobbigare :P Vi får se hur länge det håller i sig. Jag är tydligen rätt ynklig :P

I morse vaknade jag till ljuv musik ! Micke hade diskat på morgonen och gjort kaffe. Och när han pussade på mig och viskade i mitt öra att det bara var -1 ute, så kunde man väl inte göra annat än att njuta <3 Igår när jag gick till skolan på morgonen så uppskattade jag faktiskt vintern. Det var kanske si så där -5 eller -6 grader och solen höll precis på att gå upp.. på riktigt liksom. Jättefint var det. Några timmar senare när jag gick till jobbet så var det typ lika skönt ute. Så det krävs egentligen inte så mycket för att man ska lära sig att Uppskatta vintern. Med det säger jag inte att jag inte längtar till sommaren. Svensk sommar slår fan alla årstider ! :D
Jaja, nu ska jag ordna en Smoothie till mig och Micke, sen ska vi glo på The Dudesons.
Adios.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0