3 Topics

Vad ska man ha för Topic i dag då? Jag menar, det skulle kanske vara överraskande om jag skrev ett inlägg som inte handlade om jobb, skola eller tvättstugor. Grejen är ju bara att det är svårt att skriva om saker man aldrig upplever. Så det blir ofta dom tre ämnena det rör sig om. Så vi tar det väl från början då. . .
Jobb -> Idag var jag tvungen att tacka Nej när Janne undrade om jag kunde jobba extra en av mina lediga dagar. Anledningen till detta ligger ju såklart i Topic nr 2. Skolan. Jag hinner ju inte plugga om jag ska jobba varje dag liksom. Hur som helst. Idag testade jag att dricka en Redbull när jag kände mig trött. Det funkade INTE ! Eller jo, i typ 10 minuter, sen var jag om möjligt ännu tröttare. Frida kom in och hälsade på idag. Länge sen man såg henne nu, och det känns konstigt att tackla en situation man aldrig tidigare befunnit sig i. Men jag gav henne mig absolut snällaste, mjukaste och varmaste kram och sen får jag väl hålla tummarna för att den gav henne någon form av positiv inverkan. Men vissa kan ju vara arslen alltså ! Att vara respektlös och komma med onödiga kommentarer hela tiden tjänar fan ingenting till. Okej om man vill ventilera sig i fikarummet, men att låta ens dåliga humör drabba alla i personalen är fan bara idiotiskt. Min syn förändrades rätt fett mycket idag alltså. Jaja, det var nog allt. Jag frontade Ketchuphyllan också om jag inte sa det.
Skolan -> Yes. Det är verkligen jättekul att vara tillbaka i skolan igen, där det är tillåtet att vara sådär pedantiskt byråkratisk. Som det är nu så känns det som om jag inte kommer att kunna vänja mig med det här livet... Men det varierar. I morse var jag svinpig och kände mig hur pepp som helst, men när klockan var typ 15 så var jag på botten igen. Igår på Historian så antecknade jag på ungefär 6 sidor på en enda lektion. Och jag fattar fortfarande ingenting. "Varför ville aldrig Romarna gå över Rhen eller Donau Sarah?" .... ÖÖÖH, de kunde inte simma ? :O Seriöst så önskar jag verkligen att jag var duktig på historia, men det är jag inte. Inte på några som helst sätt. Men sidorna måste läsas. Vad gäller svenskan så valde jag till slut att läsa "Aldrig Fucka Upp" eftersom det redan var 2 i klassen som tagit "Snabba Cash". Vi får se hur det går. Vi började ju sen en bra film igår som hette "The Road" (Vägen) och den bygger tydligen på en roman. Och den verkade SJUKT bra. Men vi har inte sett klart den, men om filmen är bra så kanske man till och med kan läsa för nöjes skull ? :P
Tvättstugor -> Återigen så måste vi prata om det här sambandet mellan mig och tvättstugor. Hur kommer det sig att jag alltid får prata med Tåbbe på Gavlegårdarna? Det är ingen som vet, men igår så fick jag äntligen prata med en annan person. Jag förklarade läget lugnt och stilla och sa helt enkelt att det skulle vara trevligt att bli tagen på allvar när man har ringt 7712 gånger om samma sak. Hon sa att hon skulle ta tag i saken och jag kände bara "SUUUUCK", det kommer dröja 3 1/5 vecka till innan vi får våran vatteninstallation. Men icke. 07:30 ringde vattensnubben på dörren och när jag kom hem så såg allt kanoners ut ! Med andra ord så är jag nöjd med allt utom Tåbbe på Gavlegårdarna som uppenbarligen inte kan sköta sitt jobb. Spraka fanskapet är min rekommendation. Så med andra ord är det Goda Nyheter. Vi slipper härmed Tvättstugan. Så jag tackar Pappa och Ankan för den underbara Julklappen !

Men nu är det slut på ord. Måste spara lite till Svenskauppsatsen.
I morgon blir det iaf Bio, för nu fick Micke boka ! <3
Adios !

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0