PISSED OFF !

Snacka om att den här dagen har sugit. Vaknade med ett strålande humör och kände direkt att fan solen skiner, jag ska bara jobba till 15 och det känns som om det gick bra på provet ändå... Kan det bli bättre? Nope. Men sämre uppenbarligen. För er som inte vet så jobbar jag i en matvarubutik och när man då befinner sig på golvet och ska plocka varor så har man en telefon på sig med ett nr, så att dom i kassan ska kunna ringa om det blir köer. Diskussion ska uppstå om vilken telefon jag ska ha och om M verkligen behöver en telefon när hon ändå har praktik i de här dagarna ? Jag tar telefonen och håller käft. Min chef hade placerat mig på kemavdelningen. Dvs tvålar, shampoo och bindor typ. Rätt mycket att göra. Personen i fråga som jag har argat upp mig på under dagen brukar oftast vara på den här avdelningen eftersom hennes bästa kompisar ansvarar över den och då ska det alltid vara särbehandlingar hit och dit. "Ring på 22 istället, jag är upptagen, ni ska inte ringa på mig utan på Sarah!" TYP! MEN, idag när det var ombytta roller så var det tydligen andra regler.

Hon går förbi, jag frågar "Ska dom ringa på dig först idag eller"? "Aa, men du vet Sarah att oavsett vad du gör så ska du alltid gå till kassan om dom ringer!!". Herregud, chilla. "Ja, jag vet det. Du behöver inte läxa upp mig utan anledning." -> "Nu är ju du sur du!" .... Nej ? "Joo det är du!" .......... "Men NEJ jag är inte sur" ... "Jo det är du ju" ....
"Aaa, NU är jag det". Ni kanske fattar noll. Men det är helt enkelt skitdrygt när det känns som om personalen nästan strävar efter att bli osams .. Jag trodde liksom att vi var ett team och att man skulle behandla varandra med respekt ? Hur som helst fick jag veta att jag tydligen har ryktet om mig att alltid dissa kassan när dom ringer och vill ha hjälp med köerna. Det är rätt intressant eftersom jag vid endast ett enda tillfälle har sagt NEJ till att komma till kassan och då var jag ute och slängde sopor. Och jag tillhör inte en av dom som springer till Kassapersonalen och berättar vilket nummer dom ska ringa på först, innan dom ringer på mitt egna nummer. Jag tillhör heller inte den som väljer att ta en helt konstig-mongo telefon för att jag inte vill att folk ska hitta på mig. Utan tillhör jag golvet så tar jag en golvtelefon ! Sorry om jag ältar, men det här är något som verkligen irriterar mig och jag vill inte dra igång tredje världskriget på jobbet direkt.

Sammanfattningsvis så vill jag bara säga kort och gott att den här dagen SÖÖÖG ! Och det har jag endast en enda person att tacka för ! Tack Tack Tack snälla söta rara ! Håll tummarna för MVG idag ! ;P Adios !

KOMMENTARER
Postat av: Sanna

Klappa i för henne! :P haha

För jäjla bra bild btw, jag snor den!

2010-02-11 @ 22:21:27
URL: http://sanaass.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur gick det nu då? MVG?

2010-02-11 @ 23:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0