Animals.

Innan jag gick till skolan i morse så ringde jag och förnyade våran djurförsäkring på Qila. Så nu ska vi fan ta tag i kastreringen när vi får låna Annas bil nästa vecka. STÅR INTE UT med allt äckelgnyl som hon håller på med. Trycker upp röven mot väggar, stolsben och andra typer av möbler. Fy fan ! Så jävla äckligt ! Micke berörs knappt av det, medans jag håller på att balla ur totalt !
Jag kanske är på dåligt humör idag ? Fast jag inte vet om det. På väg till skolan så möter jag på en lös hund med sitt FLEXi-koppel i munnen. Ägaren dök upp några meter efter helt nonchalant. "Tänker du koppla hunden eller?" säger jag eftersom hunden dessutom blockerar min väg. Jag är absolut inte rädd för hundar, men om lagen säger att man ska ha koppel på hunden, gäller det då bara om man har en "farlig" ras? Är det okej om man har en greyhound eller en collie ? Hur som helst så fick jag till svar. "Jaha, är du hundrädd?". "Nej, men det är koppeltvång i den här kommunen". "Jahaja, men vissa dom har då tendensen till att vakna på morgonen och gå rätt in i väggen" !
Under detta uttalande har hon ÄNTLIGEN fått tag på sin hund som absolut inte lyssnar på hennes inkallning. Och då kände jag bara fuck off, ät bajs och dö. Men jag sa bara "Fördelen är ju om man har koll på sin hund om man nu ska envisas med att bryta mot reglerna". Efter det började hon citera Strindberg. Fattade noll, men jag räknar med ett dagens ris i tidningen i morgon. Right back at ya !

Nu är äntligen redovisningen över ! Kändes skönt att vi inte alls behövde "gå fram" när vi skulle prata om våran bok. De flesta hade läst diverse kriminolog-böcker. En tjej hade någon fantasybok som jag inte förstod så mycket av egentligen... Men det kändes som om mitt val av bok var HUR bra som helst i jämförelse med dom andra. Pia är ju dock min pärla ! Hennes bok verkade skitbra. Handlade om klassindelningar i samhället. Själv hade jag ju läst "Alkemisten". SJUKT bra bok ! Och när det väl var min tur så kände jag min knappt nervös alls. Jag försökte att inte bara kolla på min lärare utan också möta andras blickar. Aa, det var kämpigt att få med allt man ville få med, men jag tror det gick bra. Mitt tal vart ju typ 10 minuter totalt eftersom folk var nyfikna på att veta mer om vissa saker. Dock glömde jag att nämna mer om karaktärs-och miljöbeskrivningarna. Men det är en skitsak bara.

Fick ett sms av syrran om en hund som behöver ett nytt hem GENAST ! En 5-årig hane. Bullterrier. Har fått tid för avlivning i morgon kl 13. Hatar folk som skaffar djur utan att tänka sig för ! Lägg ut en annons och sluta släcka livet på djur som mår bra och som det inte är nå fel på ! Blir så jävla less på folk som bara kastar bort ett liv hur som helst... Hade vi haft råd och så, så hade jag LÄTT tagit mig an hunden och försökt få ut annonser på diverse hemsidor och tidningar. Fy fan vad less jag blir. Nu blev jag arg igen.
Adios.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0