Funderingar inför 2011

Har funnit en ny vardagssyssla - stirra på auktionerna på tradera tills man typ somnar. Kan folk bjuda eller !? Vi har precis lagt ut en nästan ny Espressomaskin för 900:- (nypris 2000:- typ!?) Är inte det billigt? Aa, men jag antar att det tar lite tid att komma igång och veta de typiska säljknepen. Jag har dock blivit av med 4 olika klädesplagg och det finns mer kvar att sälja. Inte nog med att jag är en pengakåt jävel, det känns dessutom skönt att kunna rensa ur hemma. Så det är verkligen WINN WINN att lägga ut saker på Tradera ^^ Sveriges egna Ebay.

Min nya Idol är nog Petter för övrigt. . . Aa, jag vet. Fattar INTE vad som har hänt. Men jag har perioder i musiken, och just nu verkar det som om Petter faller mig i smaken. Kanske är det på grund av hans insats i det där Tv programet på Tv4 som var Gryymt. . . Hur som helst. Har mycket snurr i huvudet just nu. Vill helst vinna på Lotto och ta en semester ett par veckor i kanske San Fransisco eller Miami ... Eller varför inte på Cuba eller Jamaica? Katrin på jobbet satt och snackade om att hon ska sticka till Italien efter hon är klar på högskolan och köra en 2-årig fortsättning på sin hantverkarutbildning. Det innebär alltså att hon ska flytta utomlands. Om jag får önska mig något om mig själv så är det att jag ska bli mer spontan. VÅGA sticka iväg utan att känna skuld, ångest eller rädsla. Jag menar, tänk om man helt plötsligt sitter där - 60 år gammal och inte har tagit sig någonstans. Ingen befodran på det eviga jobbet, inga resor, inga drömmar. Näää här kommer mitt nyårslöfte ..... Är ni beredda?

Innan 2011 är över så ska jag ha:
* Hoppat fallskärm
* Åkt utomlands med Micke
* Gjort Högskoleprovet och förhoppningsvis sökt någon kurs
* Börja med övningskörningen

.... Sen får det nog räcka. Annars kommer jag inte kunna uppfylla det :P Okej, ibland blir det supertråkiga inlägg. Men det måste få vara så ibland också. Mitt humör är iaf bättre nu när mannen är hemma igen. Han är rätt duktig på att få mig på andra tankar ... lite bättre tankar. Nu ska jag krypa ner i soffan. Hej Svejs !

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0