Livsambitioner

Jag ska ta körkort, och har i och med det börjat gräva lite i denna enorma grund ... vart köper man bok. Vem kan jag ordna körtillstånd hos? Hur mycket kostar handledarutbildningen osv. Japp, svaren finns på såklart på Internet, men med tanke på att skolan precis har börjat så vet jag inte om jag kan finna energi för det här. Vill jag ens ta körkortet här i Gävle eller ska jag burna iväg till Falun och ta det där? Wickan på jobbet tog sitt i Falun och likaså Anna. Hon säger ju dessutom att det är kanonbra rondell-träning att köra upp där. Aa, det är hundra bollar i luften, plus att jag försöker så gott jag kan att bryta mina ohälsosamma vanor. Så idag hämtade jag min sportbehå på posten. Hoppas mig kunna köpa ett par nya joggingskor så kanske man kan iaf ta en eller två joggingturer i veckan. Får se hur mycket energi man har. 

Det är iaf lättare att gå i skolan nu när det är ljust ute. I vintras kändes det förbannat tungt med både jobb och skola och dessutom ett tungt jävla ämne som Historia. Nu är det Matte B och Psykologi A+B som gäller. Psykologin kommer jag ÄLSKA känns det som. Har andra lektionen i morgon och det känns verkligen som ett ämne för mig. Matten däremot kunde jag gärna ha skippat, men jag behöver den för högskolan ;P Guud, jag rekommenderar alla jag känner att sätta sig i skolbänken igen. För oavsett hur mycket jag än kommer att klaga över mycket läxor och jobb så är det förbannat KUL. Man känner att man tar sig framåt liksom. Det finns trots allt en värld utanför nuvarande jobbet ;P 

Aja ... Det blir jobb hela helgen för min del innan det blir 2 ynka dagars ledigt. Varav tisdag nästa vecka är en mycket speciell dag eftersom jag och mannen har årsdagen då ! <3 Gullrumpan och jag va ? ;P Kärleken är fortfarande på topp ! <3 Nu är det dags för sängen. Tidigt i morgon. Adios.
Från förra årets årsdag ! <3
(Livstips går bra att lämna via kommentarerna om någon känner sig manad) ;P

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0