Negativa sidor

Jag beklagar över avbrottet i bloggen. Men en ny telefon kan lätt ta fram ens negativa sidor. Har fortfarande inte direkt kommit igång och fattat mig på den... men det kommer :D Annars är det väl ingenting nytt. Jag fick en utskällning på jobbet igår. Det var lite jobbigt när jag i samma veva sprang runt som en skållad råtta för att hinna skriva klart Mickes ansökan som han schabblat till. Kundens och min konversation gick som följer:
Kunden: Ni har fan aldrig Pripps Blå !
Jag: Nä, men vi väljer ju våra leverantörer och då kanske Pripps Blå inte är en av dem, men jag tror vi ska ha..
Kunden: NEJ! Det är tomt i hyllan !
Jag: Jaha, men har du handlat Pripps här förr?
Kunden: Ja, för kanske 14 dagar sen...
Jag: Ja, men då är dom bara tillfälligt slut. Det är inte vi själva som plockar upp läsken och det, men då är dom bara populära ju (med charmig tonläge)
Kunden: HUR FAN KAN DU SÄGA SÅ? JÄVLA STIL ALLTSÅ! JAG KANSKE SKA PRATA MED ER CHEF IGEN? DET HÄR ÄR NÄMLIGEN ETT UPPREPANDE PROBLEM... BARA I ER BUTIK. FY FAN .... *mutter mutter ...*
Usch, hur KUNDE jag säga något sånt ? ... ? Fattade noll och Betsy försökte desperat hålla mitt goda humör uppe. Det gick sådär. Skillnad hade det ju varit OM jag faktiskt gjort något fel.. men det anser jag fortfarande att jag inte gjorde. Ful uppsyn kanske. I don´t know.

Jag har hört att jag kan vara rätt bitter och sur. Men det är ju sällan jag visar den sidan på jobbet. Blir jag förbannad eller sur så håller jag bara käften. Det är liksom bara onödigt att dra igång något. Men problemet med den här kunden var att när jag sen går ut i butik och längst bort till läsken och ölen så finns det en hel gavel full med 3,5%. Så jag tänkte.. Han kanske ville ha 2,8%. Så jag går till ordinarie plats, och hela hyllan är full!? Så han ville antagligen bara ha lite bekräftelse på sin existens i världen. Jaja, ikväll ska Micke tydligen bjuda mig på bio :) Det ska bli trevligt. Kick Ass ska vi se ! :D Hoppas att det fortsätter vara varmt även fast det är mulet, så man kan promenera hem ikväll. Bla bla... Ska rulla iväg till Anna snart. Måste klä på mig kläder och ansikte.
Baj baj !
Lite förlåt för mitt humör igår Micke ... <3

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0