Dagen.

Snart är det dags för del 1 på Nationella proven. Det känns som en rätt dryg del, eftersom det innebär att man ska prata inför hela klassen. Och tro det eller ej. JAG tycker det är jobbigt. Särskilt då jag ännu inte hittat ett ämne att prata om. Ämnet är RELATIONER, så egentligen kan jag prata om allt mellan himmel och jord. En relation till en förälder, en pojkvän, eller syster. Eller en politisk relation... eller det som för närvarande ligger närmast första platsen. Problemet i samhället mellan Svenskar och Invandrare. Det är helt sjukt att efter så många år av invandring så är relationen mellan oss två olika kulturer enorm. Men som sagt ... vi får ser hur det blir. Ska jobba till 12:00 i morgon, och efter det måste jag försöka kludda ner ett snabbt PM med lite anteckningar och skit, så att talet håller i 5 minuter.

Annars måste jag vara en sjukt ful uppsyn eftersom minst en gång om dagen när jag jobbar, så träffar jag på en elaking. Idag var det två vänninor i 40-års åldern som stod och tjattrade i kassakön. Jag sa "Hej". Fick inget svar. Jag sa "87,50:-". Jag fick en hundralapp utan ögonkontakt. Jag gav henne kvittot, och hon  säger "Här är man mån om sina kunder" ... ? ? ? Ibland blir man liksom lite paff just eftersom man faktiskt inte gjort något fel. Egentligen är det ju idioterna som tjattrade som var respektlösa då dom sket fullkomligt i mig.. Men som sagt. Jag kanske är en ful uppsyn bara.

Gul lök i knippe luktar gott. Jag vill flytta ! Baj baj.

KOMMENTARER
Postat av: Therese

Hej Sarah!

Vad kul att höra från dig och att du tyckte om mina bilder. :)

Jag tar 200:- per bild i fall du vill köpa. Åker till Hofors till Valborg om du vill att att jag ska ta med mig dem dit.



Kram

2010-04-20 @ 07:37:46
URL: http://mrsister.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0