Ibland vill jag bajsa på dig

Ja, i vissa tider kan man känna viss irritation.
Idag är en sådan dag. Jag började jobba kl 11. Inga bekymmer. Under min arbetsdag kom jag på att jag inte fått ett nytt schema. Så jag knatade iväg till den "blåa lådan" för att hämta mitt. Men öh? Det fanns inget där? Såå jag tog tag i J och ifrågasatte varför det inte fanns något schema till mig? Men uppenbarlingen så var detta inget misstag av mannen. Nej nej, han har skrivit schema för 3 veckor. Men jag är inte medräknad bara.
Jävla piss att sånt här alltid ska hända. På måndag börjar Micke sitt nya jobb liksom. Så det är klart att gudarna inte kan tillåta att jag får behålla mitt jobb då !
Sen finner jag viss irritation på andra håll också.
En gång i tiden förstår ni så sa en väldigt klok person något till mig. " Glöm aldrig bort dina vänner, oavsett om du är kär eller ej". Jag tog denna visdom till mig och gjorde vad jag kunde av situationen. Men nu blir jag straffad.
For what? :O
För övrigt så måste jag bara få meddela alla som är bekanta med min håll-humöret-uppe situation på jobbet om att idag fick jag äntligen riva ifrån om Fryspåsarna ! :D YES! Ett äldre par försökte ta med sig nästan hela rullen varpå jag sa "Men hörrni, påsarna är ju till för alla. Så om ni tar sådär många kanske vi inte kan ha de framme längre. Gratis." De nickade och försökte komma med bortförklaringar. Bla bla bla. . .
Jag jobbar min sista dag på söndag. Så vad ska hända? Jo det ska jag tala om! Jag ska under min ledighet i morgon söka jobba på ALLA icabutiker i stan. Sen ska jag också skicka ansökningar till Hemköp och Coop. Men inte Tempo. No no no. Jag vill ju jobba med det här. Jag TYCKER OM att kunna komma hem på kvällarna och klaga över alla mongon man har stött på. Det är ju det som är själva charmen i jobbet.
Och jag är ju helt övertygad om att mer än hälften av alla som jobbar på mitt jobb inte är så sugna på att stanna kvar. Så varför kan inte dom då maka på sig och ge rum åt mig? :O Jag VILL ju jobba !?
Nä, jag är för deprimerad för att skriva. Jag vet att det är egoistiskt sagt, när folk sitter där ute med Verkliga problem.
Men i min värld så är det okej att tycka synd om sig själv! Ska tröstäta chips med dipp nu.
Adjö.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0