090929

Howdy ! Idag känner jag mig lite blue. Ni vet, man orkar inte ta tag i någonting. Man sitter bara i soffan och glor på Tv fast man vet att man egentligen borde dammsuga, diska och få ordning. Igår fick jag ju också veta att min hemförsäkring hade gått ut för läänge sen. Bra liksom. Så nu har jag skaffat försäkring via Swedbank istället.
Skönt att en sak löste sig innan det blev typ brand, inbrott eller liknande.

Jag vet inte om ni såg Aschberg möter Anna Anka igår på Tv 8? Men det är ju helt jävla insane alltså.
Första avsnittet jag såg av Hollywoodfruar så tyckte jag att hon var helkul ! Men efter det andra avsnittet och efter att ha läst en HEMSK artikel som hon själv har skrivit så fullkomligt avskyr jag människan. När man läser artikeln så vill man gärna tro att det är ett skämt. Tyvärr så är det inte så. Jag är iaf tacksam över att jag inte är amerikan. Fy fan och växa upp med dom reglerna och den världsbild dom har.
Ja, ni kan ju själv läsa artikeln om ni går in på : http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vill-bli-en-forebild-svenska-kvinnor DET ÄR HEMSKT!

Igår shoppade jag igen. Men allvarligt, vad ska man sysselsätta sig med när man inte har något att göra på dagarna då? Idag fick jag för övrigt ett samtal från GM Direktkommunikation som rekryterar åt IFs försäkringar. De ville ha in mig på en intervju på måndag. Såå jag lär väl gå och se om det är något att ha. Blir det anställning så kommer jag att jobba i Gävle men vara anställd från Stockholm. Killen som ringde kunde berätta massa bra saker som inte framgick i annonsen också. Så jag håller tummarna. Men ska jag vara ärlig så börjar jag vänja mig med arbetslösheten. Man blir liksom bekväm och finner sällan ork till att göra någonting.
Som idag. Jag har lovat mig själv att jag ska VIKA tvätten idag. Annars brukar det dröja typ 3 dagar efter tvättningen som jag viker ner den i byrån :P Jag har också bestämt att jag ska till Ica för att hämta arbetsgivarintyg. Promenad, dammsuga, bädda rent och laga mat. Fan vad det blev mycket då.
Men igår fick jag iaf iväg brevet till Alfakassan. Så nu får vi väl vänta 6 månader innan man får svar därifrån. Jävla fittkonjektur ! Hur skulle det vara om man hade skithög inkomst och skitlåga utgifter ! LOVELY ! Äsch, jag är bara negativ och le nu. . . I love our Regering ! <3 Fast Ipredlagen kan dom slopa. Den är liksom 10 år sen !
Dags att dra till Ica. Örk örk örk.


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0