Drivers Licens

Howdy howdy! Igår fick jag än en gång uppleva en rätt onödig dag. Men vad gäller arbetssökandet så har jag faktiskt varit rätt så aktiv. Jag har finslipat mitt personliga brev och sen tagit adress till alla matvarubutiker i stan så att jag sen kan cykla runt och dela ut mina väl förberedda brev. Jag hade egentligen tänkt posta dom, men Ylva (Obs! Detta är ett kodnamn, då den verkliga personen inte ville nämnas vid namn i min blogg, och det måste ju respekteras) tyckte att det var bättre att ge arbetsgivaren ett ansikte på den som sökte jobbet. = JAG! Och jag har ju ett rätt charmerande leende, så nog är chansen större till jobb om jag presenterar mig personligen ;P
Att få komma tillbaka till mitt gamla jobb känns dock rätt avlägset. I onsdags när vi var in så satt det en annan sommarjobbare i kassan. Fan, det kändes som ett knivhugg rakt i hjärtat. . . Okej, dramaqueen jag vet. Men det kändes fan inte bra alltså. Jag har ju jobbat aset av mig hela sommaren, och alla som jobbar där säger att jag är skitduktig. Och säger dom det utan att mena det, så är det fan rätt så elakt alltså!

Och jippie, alla tar körkort före mig. Känns helt jävla lovely. Och alla som är på väg att ta körkort vet iaf hur man kör bil. Jag har fan ingen aning. Jag har liksom kört kanske 5 gånger i mitt liv. Och ingen av dom körlektionerna gav något bra resultat. . . Och det känns fruktansvärt drygt att behöva utbilda en i familjen som har haft körkort i MINST 5 år och betala 500 kr bara för det. Då tar jag hellre en intensivkurs och lär mig grunden av det. Jag har alltid sagt att om jag ska ta körkort ska jag göra det på en månad eller mindre.

Aa, idag ska jag motionera ner på stan för att hämta papperna som P var schysst och skrev ut. Ja, det är fan dags att motionera bort allt jävla bukfett jag har dragit på mig ! Jag har faktiskt blivit sjuk... Jag kan försöka hålla mig ifrån godis en hel dag, sen kommer kvällen och då bara Måååste jag ta en chokladbit eller nå annat. Annars typ dör jag. Sen efter att jag har brutit avtalet med mig själv så sitter jag i soffan och har såå jävla dåligt samvete. Inte för att Micke bryr sig. Han har vant sig vid det här laget. Men det är JAG som själv mår dåligt av den situationen jag själv frambringar. Såå, mitt sockerberoende måste botas ! Micke säger : Ta en frukt när du känner dig sugen! Men det skulle liksom innebära 10 frukter om dagen, MINST ! Äh, jag måste hitta motivationen igen ! Snart ska Ylva sluta jobba :´( och då kan vi motionera med jyckarna varje dag ! Men helst av allt vill jag ju ha ett jobb igen. . . 1 månad har jag varit patetisk nu. Kanske dags för en rejäl uppryckning snart ?

Okej. Fredag idag. Jag har en våg. Jag sätter ett mål. Men nu ska jag äta frukost och glo på "Vänner".
Adios !

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0