Fan vad överhypat !

En av de värsta saker jag vet just nu. . . Det är när Media lyckas måla upp en bild av någonting, och sen visar det sig vara raka motsatsen. Tex han den där Mats Alm-killen som dom har hängt ut utav bara fan även om dom inte har några direkta bevis emot han. Jag menar, tänk om han faktiskt är oskyldig (vilket man självklart inte tror eftersom Media har fått oss till att tro att han är skyldig), hur mycket skadestånd borde inte han få plocka ut då då? När äckel-Lennart mördade två kvinnor i Gävleområdet. Så trodde alla att det var offer nr etts pojkvän som var skyldig. Han vart häktad och fick inte träffa sin typ nyfödda son på HUR länge som helst ! Ganska hemskt, men alla trodde ju att han var skyldig. Nu menar jag självklart alla som inte kände honom. Jag har en nära vän som råkade känna paret så jag vet ju ... Men om man står helt och hållet utanför bilden så VET man ju inte hur det egentligen gick till.

Nu är det inte alls så här allvarliga saker jag egentligen syftar på. Utan det är alla jävla filmrecensenter och deras förbannade skitsnack. Varenda film dom hyllar i tidningarna visar sig alltid vara världens skit! Utom, självklart Inglorious Basterds ! DEN VAR GRYM ! Men igår var jag och Micke och såg Flickan som Lekte med Elden. En typisk hänga-ut-i-media-film, och den SÖG! Visserligen har jag inte läst boken, men för er som sett filmen och inte läst boken så tror jag att ni vet vad jag snackar om. Det var alldeles för mycket information om massa olika saker, det var massa saker som hände som man inte riktigt fick något svar på, det var vissa skådisar som verkligen var värdelösa. Till och med värre än Jacob Eklund. Men idag kan man tydligen bli känd oavett. Rätt kontakter och BANG ! Du får spela en stor roll i en uppblåst och överhypad svensk thriller !

Så med andra ord är mitt råd till alla som gillade första filmen, men som icke har läst böckerna. SPAR era 230:-, man kan göra såå mycket annat för dom pengarna. Och filmen är dessutom 2 timmar och 10 minuter lång. Vad hinner man göra på den tiden ? Ja, man hinner typ flyga till London, installera sig på hotellet, ta en dubbeldäckare och hitta en söt pub med riktig engelsk bira !

Jag och Micke har härmed bestämt att nästa mål blir London. Inga fler skitfilmer ! Annars har helgen varit helt okej. I fredags var vi hem till mamma och sa hej. Rätt boring, men sen stannade vi i Sandviken på vägen hem och sa hej till Sanna som jobbar på en krog där. Så jag passade på att bli lite halvvinglig eftersom Micke körde ! :D Något säger mig att han var rätt less på mig när vi var på väg hem och jag poppade Beat It med Mr Jackson på högsta volym ! :D Nästa helg är det hans tur att bli lite bakom flötet tror jag ^^

På Onsdag måste vi åka ner till Arlanda och hämta hem Anna och Anna! Jävla lyx att ha varit på Alanya i 2 veckor! Vi har ju förvisso haft Annas bil hela tiden. Och det är ju rätt lyxigt det också : )
Nu ska jag mysa ner mig i soffan med Babey! <3
Adjöken !

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0