13.10.09

När dagarna går såhär "lättsamt" som dom gör nu, så funderar man ju rätt mycket på saker och ting. Och hur kan man då undgå att tänka på det förflutna. Jag menar, minns ni när man var 14 år? Allt, och jag menar verkligen allt i ens vardag kunde bli totalt förstört om en mamma sa NEJ till något. Man kunde snacka om en och samma kille som hade tittat på en lite hastigt i typ en månad för att komma fram till om han var kär i en eller ej. Jag är fortfarande en extrem överdrivare, men på den tiden så spelade överdriften i en helt annan liga. Saker man fullkomligt hatade förr, kanske man lärde sig att uppskatta eller till och med älska och vice versa...

Man kan ju inte veta nu hur morgondagen kommer att bli, och i vissa perioder så spelar det ju faktiskt ingen roll hur positiv man är... Allt går skit ändå. Som det här med arbetslösheten. Jag har sökt kanske 50 jobb på en månad nu. Jag försöker verkligen att leta utanför boxen så att säga. Men efter ca 2 veckor som arbetslös så valde jag till slut att söka 1, och då menar jag 1 försäljningsjobb. Och vad händer? Joo, men kom gärna på intervju Sarah! Aa, visst jag uppskattar det, och ger dom mig jobbet så är det klart att jag tar det. Men hela min kropp bara skriker "GE MIG ETT ANNAT JOBB INNAN JAG MÅSTE TILLBAKA PÅ MIN ANDRA INTERVJU HOS RING-RING SKITEN" ! Men snubben från S vägrar ju att ringa ? Varför göra en grej av att de ringer alla som är på intervju, oavsett om de vill anställa eller ej, om man inte har planer på att höra av sig? :O

I morgon kanske jag är med i tidningen. Cissi och jag var ju på Mocca och fikade i söndags, och då blev vi intervjuad angående arbetslösheten i Gävle. Inte helt fel att få klaga på Arbetsförnedringen direkt ! :D Skärpning liksom ! Aa, slit-och-släng dag resulterade självklart i en bild också. Men det är lugnt ! Jag har inga problem med att bjuda på mig själv :D

För övrigt, så skippar jag Forum på Vemdalsskalet ...  :I
Det är tomt utan dig på dagarna : / ....

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0