No longer a Trasdocka !

Finally Finally ! Poletten trillade ner. Så från och med nu behöver man inte sitta hemma en söndagskväll och fundera "Var det min tur att ringa, eller skulle hon ringa mig"? Aaah, nu kan jag bara lyfta upp luren och ringa vem jag helst behagar att ringa :D Man borde kanske känna någon form av tomhet eller sorg. Men åtminstånde just nu så känner jag mig bara frisläppt. Som en häst på grönbete ! Visserligen finns det viss irritation, annars skulle jag förmodligen inte skriva om saken ^^ Tyvärr så blev jag inte inkluderad i dennes blogg längre eftersom denne har lösenordsskyddat sin blogg. Jobbit.

För mig handlar bloggandet om att få skriva av sig om sina händelser i livet. Få visa i bild vad man varit med om och få beskriva en känsla. Oavsett om det är en glad, en arg eller en ledsen känsla. Dock lägger jag ju inte upp hela mitt privatliv här. . . ^^ Och om jag gör det för en kväll, så pratar jag alltid i dom moderna bloggkoderna. Så att ingen ska förstå vem jag egentligen pratar om. Förutom den personen det såklart handlar om. Den här personen.... Vi kan kalla hennes Rut, hon har under hela våran vänskap predikat om ärlighet och hur viktigt det är att berätta vad man tycker och tänker. Ja och nu tänker jag. Jävla bajskompis som inte hör av sig, ens på min födelsedag? Ska jag behöva ringa henne igen för att kolla så att hon inte än en gång är ledsen eller upprörd eller olycklig över något. Hon har också byggt upp någonting som jag inte direkt kan sätta fingret på. Rut kan alltså säga en sak, och sen prata emot sig själv men ändå få det att gå ihop? Ja, dubbelmoral. Men hur i helvete ska man kunna ställa en sådan person mot väggen om hon hela tiden lyckas övermanipulera mig? Jag må vara svag, men just nu... i detta ögonblick har jag mer Power än självaste Prinsen av Monaco ! :D And I Like It !

Så jag tänkte nu då att eftersom jag tidigare idag fick höra Ruts framtidsplaner, så ska jag dela med mig av mina egna. Jo, jag strävar inte efter att bli som någon annan. Istället så har jag en del personer som jag försöker att undvika att bli som. Då får liksom ödet avgöra hur det blir lite grann ^^ Plan 1 just nu är att inte efterlikna Rut på några sätt som finns. Plan 2 är att inte heller förneka att ni har haft en nära relation. Plan 3 är att fortsätta trivas på Kvantum. Plan 4 är att plugga Komvux. Och därefter har jag inte bestämt något. Men vad gäller vänner och nära, så kommer jag aldrig mer låta någon tvivla på mig själv ! Du säger att Tillit är något man förtjänar. Aa, men efter mer än 5 års vänskap, tårar, skratt och ett X antal födelsedagsfiranden, så förtjänar jag den ännu inte? Snacka om Tough Crowd !

Men som sagt, Nu ska jag istället försöka njuta lite av livet. Så det närmaste steget just nu blir att mysa ner mig i Mickes famn framför tvn och smaska godis. Man lever bara en gång ! Försök att göra det till det bästa ! För fler kloka citat vänligen Googla "Kloka Citat". Tack för idag.


Jag vill verkligen passa på att visa min uppskattning till några personer som betyder mer än ni kanske tror...
* Mikael Hjort-Min Ledstjärna i livet. *Anna Larsson-Min Livscoach och förebild. *Linda Persson-En god vän i vått och torrt. *Sanna Sjöberg-Min speciella Syster som jag delar det mesta med. * Robin Kjellberg-En nära vän trots att vi aldrig ses. * Helene Amundsson-För alltid en vän. * Caroline Winberg-Sockersött charmtroll. * Sandra Larsson-Ny, humoristisk och god vän. * Anna Andersson Turunen-En av dom finaste personer jag vet. * Mamma-Pessimist men ändå förstående mor, till och från. *Ulrika Sjöqvist-Genomsnäll. *Och Självklart all syskon och Mickes familj ! <3 JAG ÄLSKAR ER ! <3

KOMMENTARER
Postat av: Sanna

Älskar dej också sis! <3

2009-11-02 @ 22:20:00
URL: http://sanaass.blogg.se/
Postat av: Petra

Men hallå... du glömde ju världens bästa chef ;o)



Du är förlåten *fniss'



Love you toooooo!



Kram

2009-11-02 @ 23:27:13
URL: http://pettiwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag älskar dej med :)Och du gör rätt i att sortera bort energitjuvar och annat otyg från ditt liv. Det finns viktigare saker och personer att lägga energi på. Puuuuuuuuuussssssssssss!

2009-11-03 @ 12:50:47
Postat av: Ulrika

Men söta!!

Tusen tack, du anar inte vad glad jag blir av att läsa detta. Du är en toppentjej Sarah!

Önskar dig allt gott.

Massa kramar och love <3

/Ullis

2009-11-05 @ 09:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0