Eftertraktad personal Moi and Michael

I morgon jobbar jag min sista dag på YR. Det känns bra, men ändå sorgligt. Jag menar, det blir ju helt fel om jag har vägarna förbi och någon jävla stockholmsfjolla står där. Fast det förstås.. Helena kommer ju vara där. Så i morgon iaf så måste jag försöka ha med mig någon form av shoppinglista så jag kan för sista gången förbruka min personalrabatt. En lista krävs, annars kommer jag att handla WAY to much och let´s face it... Jag är inte direkt miljonär.

Micke har iaf fått jobbet på EG nu. Känns helt underbart att han får betalt den här helgen och sen börjar han på riktigt på Tisdag ! Han trivs ju redan så jävla bra även om han jobbat gratis i 3 månader. Så frågan är just nu "Hur gör vi med juldagarna"? Jag är schemalagd den 23, men vill gärna kunna komma tillbaka till Gävleborg den 25 så jag kan jobba alla dom 3 röda dagarna. Micke är säkerligen eftertraktad i dom dagarna också. Problemet är ju bara, att det inte går några bussar eller tåg på Juldagen. Så nu säger Micke att vi behöver ju inte åka ... Men jag VILL verkligen upp. Det är så himla mysigt där på julen. Snön ligger helt orörd ute på ängarna utanför "Sven Anders"-Gården som vi håller till på. De har burit in en gran och dukat upp världens Buffé ! Aa, det var verkligen en jul Á La Härjedalsvis. Om vi inte åker upp så blir vårat andra alternativ Mamma och gänget. . . Det kommer självklart att bli kul det med, men det är liksom härjedalens tur i år. Ja, jag får helt enkelt försöka komma på en lösning på det här.

Igår när jag fick sitta i kassan ett tag på grund av HELT SJUKT MYCKET FOLK, så kände jag mig inte riktigt kry.. Ni vet trött, snorig och lite borta helt enkelt. Jag försökte att göra mitt bästa med kunderna och le lite då och då... Och mitt halvkassa tillstånd gjorde mig förmodligen trevlig för oj oj oj vad en dam gav mig beröm för min service och mitt trevliga bemötande ! :D Ha, jätteskoj men totalt oförtjänat ! ^^ Det sista hon sa var "Ha en riktigt God Jul Gumman" ! Naaaw .. det kändes så naturligt för henne att vara så där trevligt. Gulltant !
Näe, nu måste jag försöka rycka upp mig, och ta tag i stöket här hemma !
Adios !

KOMMENTARER
Postat av: sanna

Jag och bebis behöver erat sällskap på jul!

2009-11-28 @ 13:28:58
URL: http://sanaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0