Lågkonjunktur

Jaa, om man slår på tvn och bläddrar igenom kanalerna så är det rätt uppenbart att världen lider av en ekonomikris. Alla reklamer och serier m.m har blivit så fruktansvärt "desperat"! 

FÅ MER TID TILL ANNAT! BECKERS FÄRG HÅLLER I TIO ÅR! HELT OTROLIGT! Not. Vad fan är grejen?
Gör reklamer som är charmiga och har det lilla extra istället. . . DET är en perfekt sell-out för mig i alla fall. 

Men har jag hunnit med att berätta om sälj-samtalet som kom i torsdagskväll. . . Nä, men det ringde i alla fall en Torbjörn från något företag och sa att de var Sååå glada att jag svarat på en webbenkät så de skulle BJUDA mig på nå typ bantningpiller och nå antioxidanter. Åååh vad skoj sa jag. Vi pratade på ett tag. Och självklart låg det ju mer till saken än att det var gratis. Till att börja med så vart man medlem i något som kunde bli svårt att ta sig ur, men man fick ju såklart ta del av alla fin fina erbjudanden när man blev medlem. Sen kröp det fram att en kostnad på 59kr tillkom vid beställningstillfället, alltså om jag sagt JA över luren. När jag ifrågasatte detta så sa han lite blygt att "det står såhär i mina papper, så jag vet inte hur mycket du egentligen får betala, jag följer ju bara mitt manus". Det vart så fruktansvärt pinsamt för både han, mig och hans företag, så jag gav han ett hett chefstips och önskade han en trevlig kväll. 

Här ser man också tydliga tecken på desperation. Företagen i Sverige är i sådan panik att de måste säga att de BJUDER på något, för att få det sålt. Visserligen har det väl alltid kryllat av felaktiga säljkontor, men det känns som om de utökat. 

Nu har man spenderat 1,5 timme framför tv4, Robinson 2009. Fy fanken vad spännande det blir nästa vecka. Jarmo typ döör såg det ut som. Ja, och självklart blir det aldrig rätt person som lämnar. Nina fan skulle ju ha åkt, men så fick Lukas åka istället. . . Skitprogram. Aa, men är man fast så är man. 
Förövrigt så har jag skickat iväg 4 ansökningar till filmskribentarbeten på tidningar, hemsidor m.m
Håller alla tummar jag har på att jag får något av dem. 

Time To Go. Adjö.


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0