Vårkänslor.

Micke är på Ica, och jag sitter här helt sysslolös efter en mycket sysslofylld dag med mycket städ och plock.
Jag kom bara att tänka på hur mycket det känns som vår idag. Jag menar, det är 4,8+ ute och de fina strimlorna som brukar kunna tydas på sommarkvällarna syns väldigt oskarpt. Jag bara längtar tills vägarna börjar torka och gruset kommer fram och man kan enbart ha tröja på sig till jobbet. Ja, sommarn är fan den härligaste tiden på året. Vinternn blir så förbannat lång. Men å andra sidan kan man tänka såhär. Om vintern inte skulle vara så lång, skulle man då verkligen uppskatta sommarn lika högt som man gör idag? Äsch, de här sakerna kan man ändå inte förändra på något sätt, förutom att överkonsumera hårspray och likande prylar, vilket jag redan jobbar stenhårt på.

Mm, det kanske är lite förvånande för er läsare att jag inte är någon miljöaktivist? Men så är fallet. Jag köper aldrig papperspåsar, utan kör varje gång på hederligt plast. Jag röker, så alltså är jag skyldig till en hel del fimpsmuts i denna stad. Dessutom ett och annat cigarettpaket. Och när det kommer till mat så skulle det aldrig falla mig in att köpa ekologiskt eller lägga extra pengar på "frigående" höns. Och jag tänker inte ens börja vad gäller KRAV & Svanmärkt. Jävla lurendrejeri. Aja. irritationen har gått att kontrollera senaste tiden så jag lämnar ämnet.

Kollade på Clintans "Gran Torino" igårkväll och kan verkligen rekomendera den. Idag såg jag dock en annan film som satte lite mer spår efter sig än clintans. "The Wrestler". Sjukt bra, också drama med Mickey Rourke. Ooh vad bra den var. Men som sagt, det krävs en jävla skräll för att någon ska lyckas slå "Twilight"! :D

Uscha, nu ska jag laga Enchiladas och njuta av en stilla pensionärskväll med Michael <3 (JAG ÄR INTE PENSIONÄR PÖÖSY! BEGRIPS!?) :D :D :D Adjöken.


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0