Åh underbara liv

Knepig rubrik? I KNOW! Men ni skulle också tycka att livet var underbart om ni hade varit med om 2 st helt magiska filmögonblick på typ en vecka, fått umgåtts enbart på gott med sambon, fått bidraget från socialen, och når framgångar på den hopplösa arbetsplatsen. Så jag är ledsen att göra er besvikna, för hela meningen med den här bloggen är att jag ska kunna släppa ut aggressioner och irritation som man inte bara kan släppa av på någon annan än allmänheten.

Jo, under helgen så tittade jag och Micke på Twilight som vi väntat på huuur länge som helst. Och just bara av den anledningen så var mina förväntningar rätt så låga innan vi såg den. Men oh my god vilken underbar film. Jag menar, dramadravvel är ju rätt uttjatat och sällan lyckas folk övertala en till att kärleken är äkta. Men den här gången blev jag mer övertygad än någonsin! Kan utan tvekad lägga den på 1:a plats vad gäller vampyr/drama filmer!
sen har vi dagens film som jag och Micke gick för att se på bio. Män som hatar kvinnor. Också väldigt överraskad av filmen. Speciellt eftersom det var en svensk film, och filmer som får mycket uppmärksamhet i pressen är ofta bara blaska. Men jag hatade och älskade filmen på samma gång. Anledningen till hatet har att göra med just mäns sätt att behandla människor. Men i övrigt så får filmen fyra fotöljer av fem möjliga. Twilight däremot kammade hem alla fem fotöljerna :)

Nog om film. På jobbet går det som sagt mycket bra. Jag har ju sedan start kört i produktionen på TMG och kartlaggt företagarna i Sverige. Men sedan en vecka tillbaka har jag fått komma ner till besöksbokarna och kört ett eget projekt. Det roligaste av allt är att det har gått så bra med besöken att projektet blev klart i förtid och projektledaren sa att jag har slagit rekord i besöksbokning för en nybörjare! Så nu håller jag verkligen tummarna för att jag får komma ner på en fast anställning hos dom. Annars lessnar jag nog rätt snart ur. Vi håller tummarna för att denna framgång håller i sig även i övriga livet. Micke kör ju jobbgarantin nu och tjänar en liten slant varje dag, vi fick bidraget från socialen så att vi ska klara den här månaden innan jag börjar tjäna vettigt mycket pengar. Hmm... Ja, det känns som om allting går mot förbättring. Förvisso kan jag inte radera ut situationen som Syster Sanna har skapat. Det blir lite halvsvårt, men ett felsteg för henne och det blir bängen direkt! :D Haha. . .  Men tänk er. Nästan 20,000kr har hon skulsatt mig med. På typ 2 sekunder.

Jaja, nu börjar jag känna mig trött i fingersarna. Men jag ska skärpa mig, det blir ju rätt mycket uppehåll på skrivandet när irritationen börjar att avta :) Untill we meet again. . . :P Adjöken.


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0