Stök & Bök

Igår drabbades jag av öron och halsont. Vekling som jag är tog jag beslutet att stanna hemma från jobbet. Usch, fel val. 
När klockan var 08:30 ringde det på dörren. Gavlegårdarna som kom för att slipa vårat vardagsrumsgolv. Problemet var bara att vi hade glömt bort att de skulle komma på Visit, så vi hade ju självklart inte plockat ut alla möbler och prylar. 
Ja, men det var inte mycket att göra. Jag bad om ursäkt och bad som återkomma efter 30 minuter så vi hann städa ur allt. 
Vilket jävla bök. Orka bära 100 kg soffa när man är vek. Nej nej. Svetten rann och övriga dagen försökte man sova eller titta på film, vilket var något svårt med allt stök från Gavlegårdarnas slipmaskiner. De höll säkerligen på i 3 timmar utan stopp. Fy fan. Men det blir nog fint när det är klart tror jag. Bra att det dröjer 2 dagar så man hinner få tillbaka gnistan. Är fortfarande vek. Sitter i pyjamas och käkar Fis Hermans och dricker the. 

Ska försöka ta mig upp på min Cruiser Cykel för att dra till Ica snart. Har fan inte tagit många andetag av frisk luft idag heller. 
MEN, jag har varit rökfri i över 1 månad och förtjänar fan medalj! :D 
Anna (Faster) har dock varit duktigare, för hon slutade för lääänge sen. Lika farmor. Fast hon har börjat tappa humöret senaste tiden . . . Kanske saknar ciggisarna? Jag tycker bara det är underbart! Man har ingen aning om hur mycket lukt och smak som försvinner i blossen. Men som det är nu, så smakar all mat mycket godare, och småsaker, som tex Qilas päls eller en nyköpt bok luktar fruktansvärt gott! ^^ 



Aa, men nu är det dags för uppryckning. Hoppas bara att det håller i sig tills i morgon. 
Adjöken

(Varför är Qila vindögd på det här fotot?) :P

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0