Jag ska aldrig aldrig handla 2 minuter innan stägning!

Idag jobbade jag. Och det här är märkligt mina damer och herrar. Men jag tycker det jobbigaste passet som finns på schemat är 16:00-22:15. Detta beror nog helt på att det är enbart 6 timmar och inge mer men under dessa timmar så får man enbart 15 minuters frihet, vilket gör det hela mycket svårt. En annan sak som gör just den här tiden till en pina är att man måste städa reda på allt jobb som de inkompetenta sommarjobbarna har genomfört under dagen! (Ja, jag vet att jag också sommarjobbar, men skillnaden är att jag inte är något dumbass!)

Jag och Katrin har iaf varit tvugna att skriva massa arga lappar idag, vilket känns något fånigt, just med tanke på att man själv är sommarjobbare. Men förstå själva hur drygt det är om man ser kön växa, det är du och en annan kassa som har öppet... alla andra är på rast... Du säljer en dosa snus tillsammans med ett paket cigg och stressar sedan vidare med nästa kund när du efter någon minut får höra hur den tidigare kunden ropar att "kooortet i maskinen försvaaaan, hallå?"
"JA JAG HÖR DIG, MEN SER DU ATT JAG HAR 400 METER KÖ? KAN DIN CANCER VÄNTA I NÅGON MINUT TROR DU?:O"
Aa, självklart så säger jag inte så, men jag verkligen lust. Och idag har jag verkligen varit helt off JUST eftersom jag var schemalagd som jag var. . . Trött på stägning nu. 
Idiothora med fet kundvagn var tvungen att komma till kassan när klockan var 21:57. Självklart gör hon inget fel. Men den här personen visste inte om himlen var uppåt eller neråt. Min gissning var sönderstressad 60taggare med minst 1 väl genomförd stroke. Så när visat damen vart man drar kortet så skulle hon ju packa i sjuhundra år också. 
Ingen bra dag, som ni kanske hör.

Men i morgon börjar jag 10:00 och slutar 16:00. Kan knappast klaga. Och jag ska heller inte klaga på min 2 veckorslön från ica som kammade hem en 5-siffrig vinst! :D Happy Happy! 
Ja, så i morgon kanske jag är lite positivare, men vet inte ens om jag tar mig ork till att skriva då. Vi ska gå på Harry Potter! :D Adjöööken! 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0