Jag kan knappt stava till Kreativitet. Men jag kan.

Dagen: 
Målat byrån i hallen till vit. Startat förarbete på att måla hallspegeln. Jag har lagt mitt och Mickes namn i en guldton på vårt nyckelskåp och sen har jag sprungit på stan för att ordna massa saker. Vad är en semester utan en vinare? :O 
Med andra ord så har jag varit i farten idag. Iaf om man jämnför med igår :P
Det känns i vilket fall som helst väldigt skönt att få saker och ting gjort under ledigheten, så man inte bara ligger och lallar hela veckan och sen vaknar man på måndagen och inser att man börjar jobba dagen därpå. Snacka bortkastat.

Något annat som man kan kalla bortkastat var de 450 kronorna som jag slängde ut på ett gymkort för 2 månader sedan. Jag var väldigt inne på att gå ner i vikt så jag började äta bättre (inte helt 100% bra, men bättre) och jag tränade minst 4 dagar i veckan. Och tro det eller ej, men efter 2-3 veckor såg man resultat. Jag tog nämligen en före-bild. Meeen, sen tog kortet slut och jag hade just den månaden inte råd med ett nytt kort. Så jag började springa istället. Men som vanligt så tröttnade jag. På något konstigt sätt så är det roligare att springa på ett löpband inne på gymet än ute i det fria i naturen. Jag vet, det är rätt konstigt, och jag har ingen bra förklaring. 

Såå under den här jag-har-gett-upp perioden så har jag dragit på mig ett ersättande beroende för min rökning. GODIS, CHIPS OCH OSTKROKAR. Visserligen har jag alltid varit något av en gottegris, men nu har det fan gått överstyr. Så i dagsläget försöker jag se det såhär: Så länge jag är medveten om problemet så kan jag lösa det....när jag vill. 
Förövrigt så har jag inte råd förän den 27 då lönen kommer, så det är väl bara att fortsätta knapra godis, eller? Man lever bara en gång, så 1 enda last kan man väl få ha? För det är alltid det som kallas "laster" eller ett "beroende" som man verkligen njuter av.  
Så idag är jag ett fetto, men i Augusti är jag Miss Olympic (?) på Brynäs! Oh Yees!

Jag kanske är fet men du är ful och jag kan banta det kan inte du ^^
Adjöken! 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0