Icatantergörfanalltförattgåmigpånerverna

Okej, jag är inte en person som ser livet som något positivt. Jag menar, det är rätt svårt att vara positiv när datasladden som vi kostade på oss ska dampa och inte fungera, och sen blir man alltid arg av att vara på Ica.
Och vad har man för alternativ då? Joo, Tempo eller Time. Och där är dom inte direkt några solstrålar heller.

Jo såhär är tydligen det svenska samhället uppbyggt. . . . (Hata mig om ni vill, men det här är saker jag retar mig på)-
Man ställer sig i kön för att vänta på sin tur att packa upp varorna på rullbandet. Och här i min stad så finns det gott om Kärringar må ni tro! Såå man väntar ju självklart på att överklasstanten ska lägga upp en "pinne" så att jag också kan börja packa upp. Men neej neeej, Då står vackert överklasstanten kvar vid mitten av rullbandet och skymmer alla möjligheter till att man själv ska kunna sträcka sig efter en "Pinne", eftersom att hon vackert väntar på att personen före ska göra klart sin betalning.
När personen framför överklasstanten är färdig tar hon då ett steg framåt, men är noga med att vi  inte kommer för nära så att vi ska "kopiera" hennes kod till hennes pampiga pensionskonto! Vid det här laget har kassörskan dragit in alla hennes varor som oftast består av multivitaminjuice, glasstårta, kaffe och bröd. Med andra ord hade vi fått plats med våra ostkrokar, hamburgerbröd och juice på samma rullband! Jag vet att JAG nog går ER på nerverna med att ägna ett helt inlägg åt detta, men det måste disskuteras! Tanterna idag beter sig fan hur dom vill, och vi bara finner oss i det!?

Näpp! Nu är det slut på fjäsket. Jag menar om en tant kliver på stadsbussen som är överfull av människor och sedan knackar killen med hörlurar på axeln och ber honom att maka på sig för hon är faktiskt 65 år... OCH HAN GÖÖR DET??
Varför? Det här är en händelse från sätratiden, men jag har fortfarande inte släppt det. VEM, tvingade 65 åringen att gå på bussen? INGEN, men dom ska kräva massa rättigheter ändå, bara för att deras pensionkassa inte räcker till för att ringa färdtjänsten. Men nu är det slut med det. Skulle aldrig falla mig in att flytta på mig för att kärringarna med rullatorer ska få "vila benen". Kalla mig egoist. Men det finns andra färdsätt om man inte är kapabel till att gåå! Jag har valt att åka buss, men jag KAN också åka buss. Tanterna tar upp dyrbar tid genom att gå in genom de bakre dörrarna, sakta hasa sig fram till chaffören för att få ner sitt årskort i maskinen, sen hasar hon sig till platsen några säten bak, och bussen står fint still tills hon satt sig. HÄNSYN MY ASS! Hade jag kört bussen hade det blivit åka av med en gång. Ba sa´tt ni vet!

Adjö

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0