Dagens Kvinnor

Jag skulle vilja ta denna dag till att prata om dagens kvinnor. Hur ser egentligen idealkvinnan ut? Och hur kan det komma sig att det finns ett uttryck om som säger att man är kvinnlig eller okvinnlig? Då är min fråga, hur är man egentligen om man är kvinnlig? Betyder det att man absolut inte får ha några egenskaper som efterliknar mannens, eller är det helt enkelt en klubb som man måste ansöka för att få vara med i?

Att tjejer fiser, onanerar, pillar snorkusar och kanske hoppar över att duscha en dag anses enligt iaf min man, vara okvinnligt. Men däremot en tjej som lagar mat åt sin käre, aldrig säger ifrån om något, rakar sig varenda dag (På både intima ställen och självklara ställen), tuggar med munnen stängd och aldrig gör nummer 2 när det finns andra i hemmet, de tjejerna hamnar lätt i klubben kvinnliga. Jag vet att det kan tyckas märkligt att jag väljer att diskutera något sånt här öppet, men jag känner faktiskt att det är dags att sanningen kommer fram. Så jag ska nu avslöja en hemlighet för alla fåfänga män därute. Kvinnor fiser, de petar snorkusar när ingen ser, vi onanerar och vid vissa tillfällen så väntar vi mer än 1 dag med att duscha. Chockerande eller hur? En av mina expojkvänner ville aldrig ens att jag pratade om att jag faktiskt gjorde nummer 2 när jag var på toa. För honom var detta äckligt ? Men vart skulle maten ta vägen om det inte fick komma ut bakvägen? En annan anledning till att jag vill prata om det här är att jag nyligen kommit fram till att problemet inte ligger hos tjejerna, utan hos männen. Typiska exempel på hur dagens samhälle är uppmålat kan vi hitta här. Jag menar om du tänker dig en kille i 16 års åldern som tjuvtittar på modern Porr. Vad förväntar han sig? Ja, inte är det en halvfet medelålders tjej hel utan smink som är orakad på de mest generande ställena. Nej nej, det som anses sexigt idag är antagligen en kategori som ett fåtal tjejer idag passar in i.
Här kommer ett annat exempel.

Vem anser dagens samhälle vara "hetast"? Anna Book eller Viktoria Silvstedt? Uppenbarligen så är det den sistnämnda. Vilket jag personligen tycker är enormt sorgligt. Ja, jag tycker faktiskt synd om de personer som verkligen tror att det är såhär ALLA tjejer borde se ut nakna eller för den delen påklädda. Ännu mer synd är det om dom som förväntar sig att såhär är det. Jag må vara en inbiten feminist. Men det är väl en självklarhet att man är feminist om man är tjej, eller? Jag stödjer Gudryn Shyman NOLL, men jag anser fortfarande att kvinnan i alla tider har blivit orättvist behandlad. Tänk dig bara förr i tiden, säg 1700-talet. Männen var ute och krigade och briljerade om alla de dräpt eller skadat, medans kvinnan gick hemma och lagade mat, städade och försökte hålla "deras" hushåll hemtrevligt. På något sätt så har denna "sed" tagit sig vidare in i 2000-talet. Hur i helvete är detta möjligt? Ser en tjej en megaposterpå stan med en halvnaken karl så kanske hon stannar och dreglar lite, That´s it! Med däremot om en karl stannar vid en megaposter av Karolina Kurkova så stannar dom delvis för att dregla med också för att memorera bilden så de sedan har en mental bild att runka till. Och inte nog med det så tror dom också att folk faktiskt ser ut på det viset. Dom tänker inte på att 110% av alla "modebilder" retucheras innan och att tjejen på bilden förmodligen hade en så dålig uppväxt att


hon inte hade något annat val än att lägga sig under kniven ett par gånger, ligga med rätt folk och därefter ha en lysande kärriär på att klä av sig kläderna.

Jag är ledsen att jag gör en sån stor grej av det hela, men jag blir fan förbannad över hur inte bara mannen, men kvinnan också fungerar idag. Hur är det med den "vardagliga" kvinnan? Hon syns inte. . . och gör hon det så är det inte på ett bra sätt utan ett dåligt.

Nä, nu ska jag ge mig. Jag håller bara tummarna på att så många män som möjligt läser detta så att dom kanske kommer till insikt med hur det VERKLIGEN är att leva i den här världen! Tack så hemskt för er tid. Jag ska inte uppehålla er mer. Det är kallt här i vinterlandet, så jag tänker nu dra en filt över mig, och glo på vänner.    

KOMMENTARER
Postat av: Nilegård

You go girl! I fortsättningen ska jag bajsa med fanan högt, vem vet, kanske tom med toadörrn öppen?! ;D

2009-01-02 @ 14:19:50
URL: http://cissik.blogg.se/
Postat av: Kristina

haha faan va bra skrivet Sarah:)

2009-01-02 @ 15:14:18
URL: http://mysteria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0