Ur ilska kommer Lycka ?

Hej Hej Dagboken.

Idag har jag för ovanlighetens skull råkat på massor med problem i vardagen. Problem som jag får allt svårare att ta reda på. Jag försöker skotta i huvudet efter positiva lösningar så att gudarna ska börja behandla mig väl. Hittills har det icke gjort verkan. Ni förstår, jag började på ett nytt jobb för ca två veckor sedan. Är inne på tredje nu. Första dagen så mindes jag att jag behövde 2 förmiddagar ledigt. Så jag bad snällt att de skulle se om jag fick ledigt, gick det inte så gick det inte. That´s it. Men eftersom jag verkar ha stött på de mest oresonliga av alla chefer så blev det ett bestämt nej med följd av att jag var oansvarig som inte sagt till innan osv. Men hur ska man kunna säga till innan när de ringde en fredag och bad mig börja en måndag ? :O

Ja, det tar inte slut där inte. Detta kunde ja finna mig i, efter att jag pratat med vänner och sambos om situationen. Men,
torsdagen därpå kom jag på att SHIT jag och Micke ska ju till socialen på måndag, och idag är det Torsdag! My god! Skyndar mig till chefen för att berätta situationen och förklara att detta verkligen inte gick att komma ifrån. Vi behöver pengar och det fort. Såå till svars på denna väl utförda förklaring så fick jag ett "Vi kan inte bevilja ledighet om det inte ges information senast en vecka före, tyvärr". Arg som ett bi gick jag och satte mig, jobbade förmiddagen och får sen besök av chefen vid min plats. Hon hade till slut gått med på att bevilja ledigheten. Måndagen kom, allt gick fint på socialen och jag återgick till mitt vanliga jobbande jag. Cissi börjar jobba på samma ställe som mig, och jag "njuter" av att ha en vän till hands. Och sen var det igår. Servern på jobbet har tjaffsat sen förra torsdagen, och idag är det tisdag. Så under "breakdownet" som servern hade igår så gick jag lungt och fint och hämtade en ledighetsansökan, eftersom jag ska jobba i butiken nästa vecka. Då ska det bli ett jävla liv om det också. Visst att man inte ska ta ledigt för mycket
eller så, men vad räknar dom med när dom ger en 1 dag på sig att förbereda sig för start.

JAG ÄR DESSUTOM TIMANSTÄLLD FORTFARANDE VILKET JAG TYCKER ÄR VISS SKILLNAD MOT ATT HA EN FAST ANSTÄLLNING ELLER EN PROVANSTÄLLNING. DÅÅ VORE DET SKILLNAD!

Jaja, idag har det varit mest livat tror jag ändå. Vi började dagen precis som alla andra dagar. Drack kaffe, pratade och gick för att köra igång. KRASH! Så från 08:15 - 11:23 satt jag på min stol och räknade mönster i målningen på väggarna. Yej, skoj dag. Så totala arbetstiden för mig idag vart 3 timmar. Så då kände jag att det fanns tid över till att  prata lite med chifen för att ifrågasätta denna särbehandling. (Hon beter sig nämligen som en ängel mot Cissi, därav denna starka reaktion!). Hon skyllde på att hon varit stressad, och ej haft tid att tänka på sånt m.m. Men hon sa faktiskt också att hon var tacksam till att jag sa till.

Glas nyhet dock : VI FICK SOCIALBIDRAGET! Jag vet att det här egentligen inte är något att skylta med. Men jag är tvungen för detta besked har räddat min dag! Så jag och Micke har spenderat senaste timmen åt fakturor för kommande månad, så att vi ska få lite mindre att tänka på. Skönt skönt skönt.

Ge mig Norge i morgon så ska jag le Non Stop!
Näe, nu ska jag umgås med karlen och posa lite lyckoposer för honom! :D
Adjöken!






P.s Om ni känner att det är konstigt skrivet, eller om ni upptäcker mkt stavfel så beror allt detta på trötthet och utmattning. Vänligen ha överseende med detta, tack! D.s

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0