Så jävla besviken

Jag vill enbart skriva några rader för att informera och delge den information som kan komma att chocka de flesta, att bli "bestulen" av sina nära och kära. Ni förstår, för 2 år sen så bad mig äldre syster mig om en tjänst. Hon ville att jag skulle teckna ett mobilabonnemang hos 3 åt henne eftersom hon hade anmärkningar och inte kunde göra det själv. Jag sa att jag skulle fundera på saken, och 3 veckor senare så ringde hon och berättade att HON tecknat abonnemanget i MITT namn. Alltså uppgett falsk identitet. Jag vart förbannad och vi vart osams under en tid, hon lovade att hon dyrt och heligt skulle betala. Hon har skött allting på egen hand, påstått att hon ringt till 3 och tagit ocr nummer till fakturorna m.m.

Så självklart har jag tagit det för hennes ord. Syster säger så, så det är sant. Inget mer med det. Idag kom en räkning från intrum Justitia där det står att jag har en skuld på 18313.14 :- totalt. Jag vart "Något" chockad och ringde direkt.
Syster säger att "Nää, ja har bara 1 räkning kvar hos dom . . . " . Men efter mycket om och men, så får jag sitta i telefonkö under 15 minuter, prata med en tjej som på alla sätt försöker lösa situationen. Hon till och med stoppade räntorna.

I dagsläget känner jag att om det ska ta 3 års tid för henne att betala igen allting, så kontaktar jag en advokat och får ut pengarna genom att anmäla detta med kundursförfalskningen, vilket kan ge väldigt höga böter idag.

Men uppriktigt sagt, vad har jag för relation kvar med en människa som under 2 års tid ljugit mig rakt upp i ansiktet? Som dessutom ska föreställa min syster. Har ni några invändningar så kommentera gärna.
Adjö.  /JÄVLIGT FÖRBANNAD, BESVIKEN OCH UPPRÖRD JUST NU!

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0