Vem hänger löst ?

People, Jag tror att jag har funnit en ny Kent-klassiker. Den nya skivan har visserligen tagit mig med storm. MEN det är en av låtarna som får klockorna att stanna och mig att känna mer än vanligt. "Det finns inga ord" heter den. Och jag rekommenderar starkt att spara hela skivan på Spotify, eller köpa den. Efter sisådär en eller två timmar så kommer du att älska Jocke Berg och gänget lika mycket som Moi ! :D

Jaja, tillbaka till verkligheten. Micke vaknar som alltid före mig på dagarna. Vilket är helt okej eftersom jag sover hur tungt som helst och skulle inte reagera på mycket annat än en ringande telefon. Hur som helst så fick både han och jag samtidigt 2 lediga dagar. Guud så skönt tänkte vi. Då kan vi ligga inne en dag och inte göra ett piss, och andra dagen kanske vi ska handla julklappar eller liknande ? Mm... I morse väcker han mig och berättar att han blivit inringd till jobbet. Självklart så ser jag det här ur helt fel perspektiv just nu. Jag borde ju vara glad och positiv, men jag känner mig bara grundlurad. Jag stängde nämligen av min mobil inatt... Visserligen så har mina chefer mitt hemnummer.. så det var kanske ett longshot. Men då räknade man liksom med att båda blev hemma. Så numera måste man ställa in sig på att Micke antagligen också löper risk för att få jobba lediga dagar.

På måndag har vi satt ett datum för julklappsköp eftersom jag slutar tidigare för att jag ska iväg till farbror doktorn. Micke är än så länge ledig och jag hoppas verkligen att han kan tacka nej om de ringer in honom, för annars har vi ingen dag ledig längre fram för julklappsköp. Jaja, skitsamma... Nu måste vi prata viktiga saker ! IDOL 2009 ! Vad fan hände igår ? Jag satt i soffan kanske en halvtimme av hela programmet för jag hade redan kastat in handduken. Med andra ord så var jag helt övertygad om att Calle skulle åka hem. Och vad händer ? Jihde säger först att ERIK (??) sitter löst ? Och sen blir det som alltid reklam. Och sen berättar han att den som är klar för final är ...... CAAAALLLEEEEE ! Jag som tänkte sluta kolla på Idol från och med igår, men nu bara måste jag ju se finalen. Faaast, en liten del av mig tror ju fortfarande att Erik vinner, även om jag hejjar på Calle. HEJDÅ TOVE ! ;P Visserligen så är jag ju fortfarande lite feminist och hade såklart hoppats på att en tjej kunde få gå till final också. Men inte Tove. Jag gillade henne som fan i början, men jag tror att hela kändisgrejen steg henne åt huvudet. Jag är nöjd ! Synd att man inte har tv400 så kan kunde se eftersnack. Tv400 play? :O

Nu ska jag krypa ner i soffan, fortfarande i pyjamas/myskläder och glo på "The Haunted" med Benicio Del Toro ! Tråkigt utan mannen, men det bara måste göras. Jag och Benicio har inte setts på ett tag nu.
TREVLIG HELG !
Adios.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0