Svenssonliv

Har seglat på moln mest hela dagen. Tiden gick hur fort som helst och det var hur kul som helst att få ordna tidningarna ensam. Annars har jag alltid haft med mig Mimmi eller Janet, lite som ett safetycard utifall det skulle bli fel. Men som sagt, idag vart jag schemalagd SJÄLV på tidningarna ! :D Men molnseglingen har väl att göra med Alexandra och Sanna. Underbart besök och jag har fortfarande inte riktigt fattat att det är på riktigt ^^

Hur som helst. Räkningarna bara dimper in, varje dag... Är det bara för att det är jul som det då medvetet måste komma extra mycket liksom ? Räcker det inte med att vi ska åka tåg upp och ner till Härjedalen + att vi ska till Hofors på lördag och fira jul där. GUD vad jag längtar tills det är över. Det kanske låter otacksamt eftersom julen är till för oss "barn", men det struntar jag i. Julklapparna är och har inte varit anledningen till att jag firar jul på flera år. Det har för övrigt ingenting med Jesus, bibeln eller nått annat kristet påfund att göra. Julen slutade vara kristen för flera år sen ! Nu handlar allting om mat, släkt, vänner och såklart julklapparna. Men det är alltid roligare att GE än att FÅ tycker jag ^^ Speciellt om man har köpt något som man bara VET att den personen kommer att ÄLSKA ! :D Men ska vi lägga av med julklappsbyten ? No no. Men kanske tagga ner ett par hekto ? Folk blir ju galna av högtider ! Plånboken tar nog rätt mycket stryk. Själv är jag otroligt glad att jag och Micke tog tag i det när vi gjorde det. För usch för att ge sig ut nu...

Idag informerade jag chefen om att jag börjar plugga den 11 Januari. Han tog det mycket bra. Men det handlar ju förvisso inte om så många dagar. Under hela Januari så handlar det bara om 4 halvdagar, så det känns inte som hela världen. Sen är jag ju ute i tid också ^^ Ja, nu ska jag inte tråka ut er mer. Dags för matlagning på hög nivå ! Adios !

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0