Juletider

Som jag så många gånger förr har sagt så blir det lätt att bloggen åker på stryk när det är apmycket att göra på jobbet. Och av någon konstig anledning så har J valt att placera mig i Chark/Delikatess-avdelningen julveckan till äro. Det går sådär än så länge. Man börjar dagen med att fylla på ost och fronta och se till att allt är fin fint tills Jonas kommer tillbaka från lunchen. Allt flyter rätt bra tills kunderna funderar över pepparkakshus, stekpåsar och senap som jag har absolut NOLL koll på eftersom jag inte håller till i den delen av butiken. Så med andra ord så blir det ett jävla spring eftersom Jonas dessutom har bestämt att jag ska vara UTAN telefon tills han går hem för då kan jag ta hans. Man kan ju bara spekulera i hur många mil jag har sprungit/gått idag. Kvällen kommer och rätt vad det är så är det skitmycket att göra. Risgrynsgröten sugs upp på typ 3 minuter, kalvsyltshyllan ekar, revbensspjäll av alla dess sorter ligger huller om buller och sillen står i en salig röra. Jag tänker inte ens diskutera Julskinkan. Jag fick ju iaf hjälp ikväll, vilket verkligen hjälpte. Det hade inte gått annars. För en enda person hinner inte göra allting på några timmar. Jag är iaf glad att dagen är slut. Men tyvärr så bemötts jag av en likadan om inte värre dag i morgon. Samma tid ... 12-21. Det borde vara olagligt. Thank God att det bara är Jul 1 gång om året !

Jag har ju redan firat jul med mamma och den sidan av släkten. Men på torsdag så tar jag och Micke tåget upp till Härjedalen och firar ännu en jul. Sen ska man ju försöka hinna med pappan och hans family också. När vi var och firade med mammas släkt i Lördags så fick jag mysa värsta länge med Alexandra, och jag tog dessutom massa roliga kort på henne och Sanna. Hon är så jävla lik Sanna. Och tur är väl det. Det enda som jag tycker att hon har från Mathias är Näsan. Men det är ju skitsamma liksom. VEM har en SNYGG näsa liksom ?
Nu måste jag sova. Jag återkommer efter vistelsen i Hogdal. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA !
Adios

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0