Jag fick en Puss !

Det var ju inte helt oväntat att Erik skulle vinna idol-finalen ikväll. Men en liten del av mig ville ändå tro att blyge Calle hade en chans. Visserligen vet man ju inte med hur stor marginal han vann... Äsch också.
Jaja, idag är en mycket bättre dag än gårdagen. Min knöl har gått ner i svulnad, febern är borta och det känns inte hopplöst med alla munsår längre. Men jag ska inte ropa hej än. Bara för att mitt värsta munsår är på väg bort så innebär inte det att faran är över.. Jag har ju känt stickningar och äckel i överläppen hela dagen, så i morgon när jag vaknar så har väl en ny odåga dykt upp. Hur som helst så känns det skönt att min så kallade sjukdom bara varade i typ 1 1/5 dag. Visserligen älskar jag när folk tycker synd om mig. Vem gör inte det ? :) Men det räcker med nån dag om året. Det väger ju tyngre att må bra och slippa leva med vaselin och andra munsårs-salvor dagligen liksom. För övrigt så hade jag inte pussat Micke på över 1 dag ! Men nu ikväll lyckades jag sno åt mig en ! :D

Vi såg en enormt bra film idag. "The Pursuit of Happyness" med Will Smith och hans sjukt söta son. Hela filmen kändes som en väckarklocka. Förvisso så var ju det här en amerikansk film och inget av det som hände i filmen hade någonsin hänt i det här landet. MEN, det handlade helt enkelt om en familj som hade svårigheter ekonomiskt. Det slutar så illa att hans fru lämnar honom ensam med sonen och efter det tvingas de leva på gatan under en period. Han kämpar dagligen med att inte avslöja sig för kollegorna på jobbet där han har en praktikplats. Det är enbart 1 person som får jobb av totalt 20 praktikanter. Och HAN är såklart den som får den. Men det var liksom en mysfilm som fick en att inse att man kanske inte ska ta allt för givet... Därför har jag nu satt upp en ny regel för mig och Micke. Vi får aldrig någonsin gå iväg till varsitt jobb osams. Nu händer det ju inte så ofta att vi bråkar hej vilt, men det är ändå viktigt att man är noga med reglerna liksom :D


Nu när Micke har börjat jobba så känns det ju äntligen mer bekvämt... Jag har redan bestämt att vi härmed har råd att skänka 100 kr i månaden till att rädda isbjörnarna. Jag tycker så jävla synd om dom. Skitfina djur som får lida pga av oss ... Kan ingen rik och påhittig professor bara "Bygga" ett nytt is-land till björnana då? ^^ Hur som helst så ska jag skänka pengar. Hur det blir med sopsortering, det får vi se.

Den stora nyheten för dagen är att 11 Januari så börjar jag på Komvux ! :D Jag är dock lite besviken... jag sökte 3 kurser så att jag skulle få plugga HELTID. Matte A var den viktigaste eftersom jag är askass på matte... Men eftersom jag redan har bra betyg där så vart jag inte antagen. Bajs. Men Historia och Svenska B blir det iaf ! Så på måndag ska jag ner till CSN och ansöka om Studiebidrag och få allt annat ordnat innan det drar igång på riktigt ! :D Jag känner mig Taggad ! Nu ska jag mysa ner mig framför ännu en film med Mannen. Han ska ju jobba i helgen, medan jag är ledig. Fy.. TRÅKIGT ! Ska kanske tracka Anna i morgon då, ELLER så kanske Sanna kan ta och föda barn snart ???
Adios

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0