Human Guidance

Jaa, ett nytt kapitel i våran liv tycks vara på väg. Micke har äntligen äntligen äntligen fått en intervju och vi är överlyckliga! :D 
Visserligen är det för en praktikplats och inte en anställning, men vem bryr sig? Det är MINST lika bra för han kommer charma röven av chefen och sen bli erbjuden att fortsätta och sen få fast tjänst inom 6 månader! I know it! Fan vad jag känner stolthet. Det är konstigt egentligen. . . Hur en sån här sak bara kan dyka upp såhär, nästan på pricken ett år efter att vi flyttat hit. . . Och just av den anledningen så känns det i hela kroppen som om det här kommer att gå vägen. Självklart så tummar jag för ordningsvaktsutbildningen också. Men som läget är idag, så tar jag vad som helst. 

Förstå vad jag skulle kunna shoppa nya skor om vi hade 2 olika inkomster :P 
Men apropå det så har jag fan en problem. Något av en mani. Kanske dags att uppsöka läkare eftersom jag är expert att dra på mig manier. Exempelvis så får man absolut inte gå på olika sidor av en lyktstolpe om man promenerar tillsammans. Detta gäller dock enbart lyktstolpar! Sen har jag alltid någon form av mani vad gäller ätbara ting. Jag kan liksom inte njuta med måtta utan måste alltid tömma en påse med chips om jag har öppnat en. Tragiskt, jag vet. 
Men jag försöker tagga till nu eftersom jag ska köpa träningskort igen i slutet av månaden. Förhoppningsvis så har jag råd med dans en termin också. Ja, så till min största mani-bov. 

Jag spenderar pengar innan jag har dom. Det vill säga. Lönen dimper in på kontot. Jag är glad och uppgiven och "passar på" att köpa den där tunikan eller de där jeansen innan pengarna tar slut. Det bekommer mig inte alls att det faktiskt skulle finnas pengar kvar om jag bara lät bli att köpa de där prylarna. Och nu är det samma sak igen. 1 vecka kvar till löning och jag har redan skrivit en hel lista med saker som jag ska köpa eftersom jag räknar med en stor lön med tanke på alla kvällar och helger i Juli. . . Men ibland så ringer det en varningsklocka som säger att jag kanske inte ska ha så höga förväntningar på hur lönen kommer te sig eftersom jag faktiskt inte VET hur mycket jag får. Jag skulle ju egentligen ha haft en ledig vecka, men fick hoppa in för en annan kille som var sjuk. 

Sen är jag för feg för att ens försöka räkna ut summan ... Tänk om det är fislite då? :O 
Men eftersom jag jobbar på att bli optimist så kanske man ska se det från den ljusa sidan. 
Om jag inte får så mycket pengar så kan jag heller inte spendera så mycket på enbart skit. Jag måste ju inhandla en parfym till mannen ! Om inte Snälla-Anna fixar en när hon åker till Turkland för typ 7 gången på 14 månader. 
Allvarligt Anna... MANI? :O 
Haha, ja jag ska kramas med min framgångsrike karl nu. Adjöken. 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0