Höstkänslor.

Nu är det faktiskt snart höst. Om man verkligen tänker på det så kan man se att några löv har börjat skifta i färg. Man känner skillnaden i vinden om det blåser. . . På något sätt är allting mycket mörkare, men eftersom jag älskar hösten så kan jag ändå inte hjälpa att njuta lite. . . De flesta ogillar ju hösten och drar på sig en så kallad "höstdeprition", vilket antagligen bara är bullshit. Självklart kan man känna sig lite nere eftersom vi går mot en "mörkare" tid. Men man blir knappast deprimerad i den form att man kan kalla det deprission. Tänk istället på alla fördelar med hösten. Det finns ingen annan årstid som godkänner polokragen som är ett av de finaste plaggen, man kan aldrig aldrig njuta av boulongen på samma sätt som under hösten, och om det verkligen blir en solig höst (som det borde bli eftersom det har regnat 70% av augusti) så finns det ju nästan ingenting som är finare. 
Själv blir jag mer dyster under våren eftersom man ska stå ut med allt blask från den töande snön. Sketadrygt. 

Aa, men idag har jag iaf varit aktiv en liten del på dagen. Jag och Micke följde med Anna Panna Päron Pung till Hofors för att hälsa på Farmor och Farfar och sen även hinna med en snabbvisit hos familjen drama. Det var mycket trevligt. På vägen hem stannade vi också i Sandviken hos Syster Sanna för att säga hej. Hon jobbar ju typ hela tiden, så det är ju inte lätt att hälsa på när man själv är ledig för en gångs skull. 
Det var för övrigt också trevligt. 

Igår cyklade jag och Micke hem till Anna för att äta lite mat. Efter 300 timmar av friidrott (tror jag att det va) så drog Micke hem och jag stannade för en helkväll med chips, dipp och film. Det var trevligt. Och det blev som vanligt en massa deg. Så är det jämt med mig. Det blir faktiskt samma visa idag igen. . . :P
I morgon får jag veta hur mycket jag får i lön på Tisdag. Det känns både bra och dåligt eftersom det är exakt så min reaktion KAN bli i morgon. Antingen "YES!" eller "SKIT!"
Vad gäller jobbet så känner jag att jag nog inte har gett mitt allt den senaste veckan, så nu ska jag verkligen ta i med hårdhandskarna när jag kommer tillbaka. Jag menar, jag vill ju inte få förlängt en månad och inge mer . . . 
Då blir det ju ring-ring jobb igen, och det är väl inte direkt min dröm. 

Aja, jag måste väcka min pensionärsman som sover middag på soffan nu. 
Adjöken

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0