Att vara positiv lönar sig och tvärtom.

Hej Dagboken.
.
Idag har jag varit ledig. Detta har gett mig mycket tid till att tänka över saker och ting. Ett tankesämne har varit den så kallade vänskapen som vi människor bildar idag. Om man tänker efter så finns det egentligen inga osjälviska gärningar. Precis det som Phoebe hela tiden försöker få Joey att fatta. Och saken är den att jag tror stenhårt på den teorin! Vänskap byggs kanske till en början upp av osäkerhet. Man är en så kallad ensamvarg som finner skydd hos en flockledare. Det kan också vara av andra anledningar. . . Men jag tycker helt enkelt att alla så kallade vänskapsrelationer idag känns väldigt påtvingat. Ska man verkligen stå för det man tycker jämt? Ska man då säga till sin vän att man tycker att han eller hon är en jävla copycat? Att det börjar gå till överdrift med allt och att det är dags att vakna? . . . Jag lägger mer vikt i att berätta alla fördelar man finner i en vän. Men gör man någonsin det?
.Nej.
-
-
Jag har 1 vecka kvar på Ica. Efter det har jag ingen aning om vad som kan tänkas ske. Kanske får jag fortsätta. Kanske inte. Allt känns väldigt luddigt just nu. Mannen är mer engagerad än förr, vilket är svårt att ställa om sig till, men det är ju bra. Sen är det moder jord som bara svamlar hela jävla tiden, vänner (?) finns dom (?), den så är syster nere, och vad kan man göra åt saken? Hon bor där och jag bor här. Skitdrygt.
Men eftersom jag och Micke har slutit en pakt idag angående mitt besatta godisätande så känns det som om det är dags för en uppryckning. Fast inte bara angående det såklart. Angående allt egentligen. Det är dags att välja liv. Vart vill man jobba? Vilka är egentligen ens vänner? Engagera dig mer i familjen och sluta älta dina egna problem. Det kommer ändå inte bli någon skillnad om du själv inte tar dig i kragen och rycker upp dig.
Med andra ord så ska jag nu gå och lägga mig. Och med start i morgon så ska jag inte bara sluta äta godis och vara en soffpoatis, jag ska också UMGÅS mer med både sambo, vänner och familj. Nu är det slut på latdagarna!
Halleluja! :D Pessimist-Sarah tar semester ! :D

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0